صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 05
کد خبر: ۱۰۸۳۲۴

امتناع ماموران اطلاعاتی آمریکا از دریافت واکسن کرونا

قانون‌گذاران کنگره آمریکا ابراز نگرانی کردند در صورت ادامه‌دار شدن امتناع ماموران اطلاعاتی این کشور از زدن واکسن کرونا آنان از کار خود برکنار خواهند شد.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل آسوشیتدپرس، «کریس استوارت» نماینده جمهوری‌خواه کمیسیون امنیت کنگره آمریکا اعلام کرد هزاران نفر از ماموران اطلاعاتی این کشور به دلیل امتناع از اجرای تصمیم دولت در مورد لزوم واکسیناسیون علیه ویروس کرونا با اخراج روبرو هستند.

 

او در ادامه افزود: تا آخر ماه گذشته نزدیک به ۲۰ درصد از ماموران اطلاعاتی آمریکا واکسن نزده بودند که البته برخی از خبرگزاری‌ها این عدد را اشتباه اعلام کرده و آن را ۴۰ درصد می‌دانند.

 

استورات اعلام کرد این تصمیم بر امنیت ملی تاثیر می‌گذارد، زیرا مراکز اطلاعاتی جمعیت زیادی از ماموران خود را از دست می‌دهند، به ویژه در این بخش که به دلیل مسائل امنیتی استخدام مجدد افراد سخت خواهد بود با مشکل روبرو خواهند شد.

 

پیش از این در اواخر تابستان «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا اعلام کرد برنامه‌ای گسترده را برای مجبور کردن به واکسیناسیون میلیون‌ها آمریکایی که در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند، در دستور کار دارد، اما مهاجران غیرقانونی که از مرز جنوبی این کشور عبور می‌کنند ملزم به اجرای این برنامه نیستند.

 

استراتژی جدید بایدن درباره کرونا شامل واکسیناسیون اجباری کارمندان دولت فدرال و مقاطعه‌کار‌ها و درخواست از فرمانداران ایالتی برای واکسیناسیون آموزگاران و گسترش دسترسی به تست کروناست./باشگاه خبرنگاران

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: