صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 11
کد خبر: ۱۰۹۳۴۶
سی بی اس خبر داد:

تحت فشار بودن ارتش آمریکا برای کوچک‌نمایی تبعات حمله موشکی ایران

شبکه خبری سی بی اس خبر داد که ارتش آمریکا برای کوچک‌نمایی تبعات حمله موشکی ایران به عین الاسد تحت فشار بوده است.

به گزارش راهبرد معاصر یک رسانه آمریکایی ابعاد جدیدی از پنهان‌کاری حاکمیت آمریکا بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه نیروهای آمریکایی در «عین‌الاسد» فاش کرده است.

وبگاه شبکه خبری «سی‌بی‌اس» امروز پنجشنبه (20 آبان/ 11 نوامبر) نتایج تحقیقی را منتشر کرده که نشان می‌دهد ده‌ها نفر از کسانی که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در روز 8 ژانویه 2020 زخمی شده‌اند واجد دریافت مدال شجاعت و مزیت‌های پزشکی پس از آن تشخیص داده نشده‌اند.

طبق گزارش سی‌بی‌اس گروهبان «دین واساگر» یکی از سربازانی است که در روز حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در روز 8 ژانویه برای دفاع از این پایگاه در آنجا ماند.

چند روز قبل‌تر از این حمله ارتش تروریستی آمریکا سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسانده بود.

سی‌بی‌اس نوشته حمله موشکی که ایران به تلافی این اقدام انجام داد، جزو بزرگترین حمله به نیروهای آمریکایی در تاریخ محسوب می‌شود: «ایران این پایگاه را به 11 کلاهک جنگی که هر کدام 1600 پوند وزن داشت با خاک یکسان کرد.»/فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: