صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 15
کد خبر: ۱۰۹۸۶۷

استاندار تهران:72 درصد مدارس تهران مجوز بازگشایی دریافت کردند

بنا بر اعلام استاندار تهران 72 درصد مدارس تهران استاندارهای لازم برای بازگشایی مدارس را تامین کرده اند.

به گزارش راهبرد معاصر محسن منصوری استاندار تهران عصر دوشنبه در حاشیه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای آذرماه مدارس استان بازگشایی می شوند و مابقی مدارس در تلاش هستند با تامین شاخص های تعیین شده بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار تهران ادامه داد: هر مدرسه ای که نتواند به شاخص های مورد نظر برسد نمی تواند فعالیت کند چرا که این موضوع با سلامت دانش آموزان و شهروندان در ارتباط است.

بیش از ۸۰ درصد از شهروندان تهرانی واکسینه شدند

منصوری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۸۰ درصد از شهروندان تهرانی علیه کرونا واکسینه شدند خاطر نشان کرد: واکسیناسیون می تواند ابتلای افراد به کرونا را تا ۹۰ درصد کاهش دهد چرا که تزریق واکسن از اهمیت به سزایی برخوردار بوده و براین اساس از شهروندان می خواهیم نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه هم اینک شرایط عمومی و شیب نزولی بیماری امیدبخش و آمار مرگ و بستری ها کاهشی است اظهار کرد: این کاهش چشمگیر نیست  و شیب کند و نزولی است.

وی ادامه داد: باید نسبت به تشدید مراقبت ها و رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی اقدام و از هر گونه عادی انگاری و سهل انگاری دوری کنیم.

به گفته منصوری، جلسات ستاد مقابله با کرونا به صورت هفتگی با حضور روسای دستگاه‌های دخیل در موضوع تشکیل می شود چرا که این نشست ها از با اهمیت ترین نشست های استانداری محسوب می شود.

۲۵ درصد از اتباع خارجی برای واکسیناسیون کرونا مراجعه کردند

وی با اشاره به اینکه در سطح استان تهران ۶۰۰ هزار تبعه خارجی قانونی وجود دارد، اظهار داشت: قرار شده تا از ستاد ملی کرونا تقاضا کنیم مجوز بدهند که بدون قید و شرط اتباع بیگانه غیر مجاز را واکسنیه کینم چرا که آنها در سطح استان زندگی و مراکز پر تراکم و جمعیت تردد دارند.

استاندار تهران با بیان اینکه از این میزان تا کنون ۲۵ درصد برای واکسیناسیون مراجعه داشته اند، ادامه داد: می توان برای این افراد فراخوان داد و اعتماد ایجاد کنیم تا برای تزریق واکسن مراجعه کنند اما ابزار تحمیلی برای آنها نداریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص تصمیمات جدید برای لغو منع تردد شبانه، افزود: تصمیمی جدید برای این موضوع گرفته نشده و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا معتقدند که ممکن است تصمیم لغو این محدودیت منجر به عادی انگاری شود و تصمیم اصلی را به جلسات بعدی موکول کردند.

منصوری در خصوص موضوع آلودگی هوا اظهار داشت: کارگروه هوای پاک با حضور وزیر کشور و تمامی دستگاه های مرتبط برگزار شد و جزئیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار تهران ادامه داد: باید به این نکته توجه کنیم که موضوع آلودگی هوا در کوتاه مدت حل نمی شود اما می توان تدابیری را در کوتاه مدت اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه که ضعف محسوب می شود، ضعف در عمل به مصوبات است اظهار داشت: بی تردید قانون هوای پاک جامع و فراگیر است.

منصوری ادامه داد: مسئله اول منابع و اعتبارات است که با توجه به شرایط عمومی کشور با محدودیت هایی روبرو هستیم و از سوی دیگر برخی دستگاه ها در این حوزه ترک فعل داشتند.

وی افزود: ما بارها اعلام کرده ایم اگر روسای دستگاه ها اقدامات لازم در راستای وظایف خود را انجام ندهند با آنها برخورد خواهیم کرد و اگر لازم باشد به دستگاه قضایی ارجاع خواهیم داد./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: