صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 14
کد خبر: ۱۱۳۶۲۸

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش از استقرار تیمی ویژه جهت تدوین آئین‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: به محض نهایی شدن این موضوع و ابلاغ آن را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز (سه‌شنبه ۲۳ آذر) بعد از حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات این نشست اظهار داشت: هدف اصلی وزارت آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است که قطعا در استقرار این سند نقش معلم و نیروی انسانی به عنوان محوری‌ترین موضوع مدنظر است.

وی افزود: برای اجرای سند تحول بنیادین قطعا باید معلم از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تعیین شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دارای اهمیت بودن عدالت و کیفیت آموزشی برای آموزش و پرورش تصریح کرد: در این نشست تأکید شد که بایستی نیروی انسانی لازم اعم از معلم و کادر اداری برای مناطق محروم و مرزی و حاشیه نشین به صورت اختصاصی تأمین شود و مادامی که این نیرو‌ها برای آن مناطق تربیت شوند کیفیت آموزش هم بالا خواهد رفت و بنا داریم تا از نیرو‌های گذری استفاده کمتری داشته باشیم.

نوری گفت: زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی هم در وزارت آموزش و پرورش باید تقویت شود و همین موضوع در دستور کار است.

وی درباره رتبه‌بندی معلمان هم اعلام کرد: به محض اینکه این موضوع مصوب و ابلاغ شود آموزش و پرورش به سمت اجرای آن خواهد رفت البته تیمی برای تدوین آئین‌نامه اجرایی آن در نظر گرفته‌ایم که آن‌ها در حال نوشتن این موضوع هستند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: