صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 17
کد خبر: ۱۱۳۹۳۱

تکلیف مصوبه رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه چیست؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیحاتی را درباره تخصیص بودجه به مصوبه رتبه‌بندی معلمان در لایحه دولت ارائه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس اظهار کرد: تصویب لایحه رتبه بندی کار سخت، تخصصی و زمان‌بری بود که باید معلمان بر اساس شاخصه‌ها و توانمندی‌هایشان به رتبه می‌رسیدند.

 

وی با بیان اینکه از 730 هزار معلم فعال هیچکس رتبه‌اش مشخص نبود و معلوم نبود چقدر حقوق می‌خواهد، افزود: اینها کارشناسی شد و کار زیادی روی آن صورت گرفت تا قانونی کارآمد به تصویب برسد.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با قدردانی از رئیس جمهور برای موافقت با اجرای رتبه بندی معلمان درباره منابع مالی نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: 25 هزار میلیارد تومان بودجه در لایحه 1401 گنجانده شده است و مجلس هم تلاش دارد تا جایی که امکان داشته باشد این بودجه را افزایش ‌دهد.

 

لایحه رتبه‌بندی معلمان روز گذشته پس از فرازونشیب بسیار در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. محمد باقر قالیباف پس از تصویب جزئیات لایحه و ارسال آن به شورای نگهبان از همه نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش که با تلاش خود رتبه بندی معلمان که قریب به یک دهه با فراز و نشیب هایی روبه رو بود را به سرانجام رساندند، تشکر کرد.

 

وی افزود: بررسی و تصویب لایحه در مجلس مقداری زمان بر شد زیرا نیازمند بررسی دقیق بود که هم رعایت مسائل قانون اساسی و بار مالی آن حل شود و هم منزلت، معیشت و ارتقاء کیفیت سطح آموزش و تحصیلات، شایسته سالاری و شایسته گزینی رعایت شود./ ایسکا نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: