صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 20
کد خبر: ۱۱۴۵۳۷
عضو کمیسیون بودجه مجلس:‌

اصلاح پرداخت ارز ترجیحی به نفع اقشار ضعیف است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اصلاح در روند تخصیص ارز 4200 تومانی باعث می‌شو اقشار ضعیف جامعه بهتر بتوانند از این اعتبار تخصیص یافته استفاده کنند و کمتر شاهد سواستفاده‌ها در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش راهبرد معاصر رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی کالاهای اساسی جلوی سواستفاده ها را می‌گیرد و مناسب است در کوتاه مدت این کار انجام شود.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ اصلاح در روند تخصیص ارز 4200 تومانی باعث می‌شود تا جامعه هدف این طرح که اقشار ضعیف جامعه هستند بهتر بتوانند از این اعتبار تخصیص یافته استفاده کنند و کمتر شاهد سواستفاده‌ها در این حوزه خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با اصلاح این روند نظارت‌ها و کنترل‌ها بیشتر و بهتر خواهد بود و مدیریت بهتری بر منابع تخصیص یافته به این بخش انجام خواهد شد و باعث می‌شود در شرایط سخت بودجه‌ای که ما  امروز در آن قرار داریم منابع به صورت بهینه‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

زارع خاطرنشان کرد:‌ یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان برای کاهش قیمت‌ها از آن استفاده کرد شکسته شدن بحث انحصار در بحث واردات است و لازم این کار این است که دولت برای واردات محصولاتی مثل دارو، نهاده و ... فراخوان بدهد و هر کسی بتواند کالایی را با قیمت ارزان‌تر و کیفیت بالاتر وارد کند این کار را انجام بدهد.

وی افزود: اینکه واردات در انحصار عده‌ای خاص باشد باعث می‌شود تا دولت برای واردات کالاهای نیاز جامعه نگاهش به دست این واردکنندگان باشد و خواسته‌های آنها را مدنظر قرار دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: