صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 21
کد خبر: ۱۱۴۵۶۶

ایران موضوع اصلی دیدار ۳ مقام آمریکایی و رژیم صهیونیستی

یک مقام ارشد آمریکا از نزدیکی دیدگاه واشنگتن و تل آویو درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد ما در مورد برنامه هسته‌ای ایران و فعالیتهایش در منطقه زمان زیادی در اختیار نداریم. آمریکا و اسرائیل کاملاً موافقند که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کند.

وی افزود: به همین منظور جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر به اسراییل همراه با برت مک گورک، مدیر خاورمیانه شورای امنیت ملی و برخی دیگر از مقامات آمریکایی قرار است با مقامات تل آویو درباره ایران رایزنی کند. در این سفر همچنین هیئت آمریکایی با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگران فلسطین هم دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این مقام ارشد دولت بایدن گفت: مقامات آمریکا و اسرائیل قرار است در این دیدار در مورد واکنش ایران در منطقه در هفته‌های آینده صحبت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در این سفر در مورد وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و برخی زمانبندی‌ها در این باره صحبت خواهیم کرد. این سفر فرصت خوبی برای گفتگوی رو در رو در مورد چارچوب زمانی و موقعیت منطقه در شرایط فعلی خواهد بود.

گفته می‌شود سالیوان در این سفر بر تعهد آمریکا بر حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تاکید خواهد کرد. از آنجایی که مذاکرات در وین به کندی پیش می‌رود این سفر می‌تواند به دلیل ترس آمریکا و رژیم صهیونیستی از نرسیدن به اهداف خود برنامه ریزی شده باشد. مذاکرات هسته‌ای ایران به درخواست طرفین مذاکره کننده تا هفته آینده متوقف شده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: