صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۱ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 01
کد خبر: ۱۱۵۹۷۷

محمود عباس: صبرمان از اشغالگری اسرائیل سرآمده است

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در سالروز تأسیس جنبش فتح، برای تصمیم‌گیری قاطع به منظور مقابله با تجاوز‌های رژیم صهیونیستی به برگزاری نشست شورای مرکزی فلسطین فراخواند.

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود به مناسبت پنجاه و هفتمین سالروز تأسیس جنبش فتح به برگزاری نشست شورای مرکزی فلسطین در ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۲) فراخواند.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، وی گفت: صبر ما در قبال واقعیت تلخی که هشت دهه است مردم ما با آن زندگی می‌کنند سرآمده است و اقدامات سازمان‌یافته اشغالگر اسرائیلی برای تغییر هویت قدس، تجاوز به حرمت مقدسات این شهر بویژه مسجدالاقصی، کلیسای القیامه و مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل را نخواهد پذیرفت.

وی افزود: دست‌هایمان را برای صلح عادلانه و فراگیر در چارچوب نشستی بین‌المللی بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی با نظارت گروه چهارجانبه بین‌المللی برای پایان اشغالگری در اراضی کشور فلسطین با مرکزیت قدس دراز می‌کنیم.

عباس ادامه داد، پنجاه هفتمین سالروز تأسیس فتح در حالی فرا می‌رسد که رژیم صهیونیستی در حال ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود علیه ملت فلسطین، سرقت اراضی و ثروت‌های طبیعی آن، محاصره اقتصادی و مصادره اموال، محدود کردن آزادی‌ها، اجرای سیاست تبعیض نژادی، پاکسازی نژادی و تروریسم سازماندهی شده خود است.

جنبش فتح در اول ژانویه ۱۹۵۶ تأسیس شد و از اولین جنبش‌های فلسطینی علیه رژیم اشغالگر اسرائیلی بود.

در همین ارتباط، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه (دیروز) در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه آخرین تحولات فلسطین و راهکار‌های تقویت روابط دوجانبه را بررسی کرد.

خبرگزاری فلسطین (وفا) گزارش کرد که عباس در این تماس تلفنی بر ضرورت وجود یک روند سیاسی متکی به قطعنامه‌های بین‌المللی و ضرورت برگزاری نشست کمیته چهارجانبه در سطح وزرای خارجه تأکید کرد./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: