صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۱۳ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 03
کد خبر: ۱۱۶۳۵۷

سید حسن نصرالله: حاج قاسم در حسرت دیدار با خدا بود

دبیرکل حزب الله لبنان در دومین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت گفت:حاج قاسم سلیمانی در زندگی بسیار سختکوش بود و وقت استراحت فرا رسیده بود. حاج قاسم در حسرت دیدار با خدا بود.

به گزارش راهبرد معاصر سخنرانی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب الله لبنان، شامگاه امروز (دوشنبه) در دومین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت، شهید سردار سلیمانی و ابومهدیالمهندس آغاز شد.

شهادت سفیر ایران را تسلیت می گویم

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود، با اشاره به شهادت سفیر ایران در یمن گفت: شهادت سفیر ایران در یمن، شهید حسن ایرلو را تسلیت می گویم. شهید حسن ایرلو یکی از کسانی بود که همراه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لبنان آمد تا با آغاز مقاومت همگام با رزمندگان مقاومت باشد.

حاج قاسم در حسرت دیدار با خدا بود

سید حسن نصرالله در سخنان خود با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی در زندگی بسیار سختکوش بود و وقت استراحت فرا رسیده بود. حاج قاسم در حسرت دیدار با خدا بود.

او در ادامه گفت: پیامد ترور شهیدان سلیمانی و المهندس توسط آمریکایی ها همچنان ادامه دارد. آمریکا همان کسی است که شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را ترور کرد و این موضوع نیاز به بررسی ندارد.

سردار شهید قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس و دیگر همراهانشان در سحرگاه ۱۳ دی ۱۳۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور وقت آمریکا در عراق ترور شدند.

این جنایت غیرانسانی و ترور تاکنون از سوی مقامات اغلب کشور‌های جهان مورد نقد قرار گرفته است. به طور مثال، «میک والاس» نماینده پارلمان اروپا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «به قتل رساندن (سپهبد شهید) سلیمانی، دو سال پیش در چنین روزی، جنایتی وحشیانه از سوی دولت آمریکا بود که بار دیگر اهانت محض آن‌ها به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را نشان داد.»

«شیخ ابراهیم زکزاکی» دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه، نیز در سخنرانی ویدئویی خود به مناسبت دومین سال شهادت سردار سلیمانی، گفت: «این‌جا کسی را داریم که با تروریسم می‌جنگید و کسانی را داریم که او را به شهادت رساندند. [این امر] به خوبی نشان می‌دهد که تروریست واقعی چه کسی است».

برخی دیگر از سیاستمداران نیز ترور شهید سلیمانی را مهمترین اتفاق در صد سال گذشته در خاورمیانه می‌دانند.

آمریکا داعش را پدید آورد و شهید سلیمانی با تروریست‌ها جنگید

دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه آمریکا داعش را ساخته است تا به عراق بازگردد، از دولتمردان عراق خواست تا موضع خود را در قبال آمریکا مشخص کنند.

او تاکید کرد که شهیدان سلیمانی و المهندس با تروریست ها وارد جنگ شدند و عراق را بارها نجات دادند. «آیا نباید تفاوتی میان آمریکا و ایران باشد؟»

پس از جنایت ناجوانمردانه آمریکا علیه سردار شهید سلیمانی و همرزمانش، پارلمان عراق قانونی را تصویب کرد که به موجب آن تمامی نظامیان تروریست آمریکا که تعدادشان به پنج هزار نفر می‌رسید، باید خاک این کشور را ترک کنند. دولت عراق به ریاست مصطفی الکاظمی نیز سال جاری و در راستای اجرای این قانون پارلمان با دولت آمریکا توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۲۱ تمام نیرو‌های خارجی از این کشور خارج شوند.

اما اکنون که به پایان سال ۲۰۲۱ رسیده ایم، به نظر نمی رسد که آمریکا برای خروج کامل نیروهای نظامی خود از عراق تصمیمی جدی داشته باشد و علی رغم هشدار گروه های مقاومت، این نیروها همچنان تحت بهانه های مختلف در عراق حضور دارند.

عربستان منشأ تفکر داعشی است/ پاسخ کوبنده سید حسن نصرالله به پادشاه سعودی

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه تفکر داعشی نشأت گرفته از عربستان سعودی است و این کشور افراد انتحاری و خودرو‌های بمب گذاری شده به عراق می‌فرستاد، گفت: بن سلمان، ولیعهد سعودی همان کسی است که اذعان کرد آمریکایی‌ها از او خواسته اند تفکر وهابیت را گسترش دهد. عربستان سعودی جوانانش را برای قتل ملت عراق به این کشور اعزام کرد در حالیکه ایران جوانانش را برای دفاع از عراقی‌ها به این کشور فرستاد. واشنگتن پایگاه التنف در سوریه را تبدیل آشیانه‌ای برای داعش کرده است. جنگ یمن یک جنگ آمریکایی است که توسط عربستان سعودی به راه افتاد و عربستان کارگر آمریکایی هاست.

او همچنین خطاب به پادشاه عربستان گفت: ما اهل تجاوز به خاک دیگران نیستیم و به عربستان حمله نمی‌کنیم بلکه این کشور جنگی تمام عیار علیه منطقه به راه انداخته است. تروریست کسی است که هزاران سعودی تکفیری را به عراق و سوریه فرستاد. تروریست کسی است که هزاران لبنانی را به گروگان گرفته است تا از طریق آن‌ها هر روز لبنان را تهدید کند. تروریست کسی است که از هفت سال قبل جنگی وجودی علیه یمن به راه انداخته است، این کشور را محاصره کرده و بی‌گناهان را به قتل می‌رساند. با استعفای وزرا در لبنان مشکل عربستان حل نمی‌شود، زیرا این کشور با کسانی مشکل دارد که طرح هایش را نقش بر آب کردند. ایستادن در برابر این قاتلان مایه افتخار ماست.

ملک سلمان، پادشاه عربستان پیش از این با تروریست خواندن حزب الله لبنان از رهبران این کشور خواسته بود منافع ملت را در نظر بگیرند و برای تحقق خواسته‌های ملت لبنان، مانع از تسلط حزب‌الله بر بخش‌های مختلف دولت و کشور شوند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: