صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۳۲
  • سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 06 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴ - ۱۶ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 06
کد خبر: ۱۱۶۷۲۷

جیمی کارتر: دموکراسی در سراسر آمریکا در معرض خطر است

رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت:دموکراسی در سراسر آمریکا در معرض خطر است و ملت این کشور اکنون در لبه پرتگاهی که در حال وسیع تر شدن است، قرار دارند.

به گزارش راهبرد معاصر جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا، در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز منتشر شد هشدار داد که دموکراسی در سراسر آمریکا در معرض خطر است و ملت این کشور اکنون در لبه پرتگاهی که در حال وسیع تر شدن است، قرار دارند.

کارتر در گزارشی که در آستانه سالگرد حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه نوشت: «بدون اقدامی فوری، ما در خطر درگیری داخلی و از دست دادن دموکراسی خواهیم بود. آمریکایی‌ها باید اختلافات را کنار بگذارند و قبل از اینکه خیلی دیر شود با یکدیگر متحد شوند.»

کارتر در مقاله خود نوشت: کسانی که ادعا می‌کنند در انتخابات تقلب شده و این دروغ را ترویج می‌کنند و باعث بی اعتمادی مردم به سیستم‌های انتخاباتی آمریکا می‌شوند، متاسفانه یک جناح سیاسی را در کشور تحت کنترل دارند و سیاستمدارانی که این بی اعتمادی را به وجود آورده اند، قوانینی را وضع کردند که به مجالس قانون گذاری حزبی اجازه می‌دهد تا در فرایند انتخابات مداخله کنند و با هر وسیله‌ای به دنبال پیروزی در انتخابات پیش رو باشند؛ که این تهدیدی برای فروپاشی پایه‌های امنیت و دموکراسی در این کشور با سرعتی خیره‌کننده است.

او در ادامه ادعا کرد که نگران است آنچه آمریکا برای رسیدن به آن در سطح جهانی سخت مبارزه کرده است، یعنی حق انتخابات آزادانه و عادلانه بدون دخالت سیاستمداران و اهرم قدرت، شکننده و نابود شود.

پس از پیروزی جو بایدن از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، دونالد ترامپ جمهوری خواه مدعی وقوع تقلب گسترده شد و طرفدارانش را به حمله به ساختمان کنگره برای گرفتن رأی خود ترغیب کرد که این حمله در تاریخ آمریکا بی سابقه بود.در این حادثه پنج تن از جمله یک افسر پلیس جان خود را از دست دادند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: