صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۱۶ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 06
کد خبر: ۱۱۶۷۳۶

شاخص کل بورس همچنان در کانال نزولی خواهد بود؟

به گفته یک کارشناس بورس اولین حمایت شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۳۲۶ هزار واحد قرار دارد.

به گزارش راهبرد معاصر آراد پورکار تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در رابطه با شرایط تکنیکالی شاخص کل بورس گفت: شاخص کل بورس در یک کانال نزولی (طبق شکل) در حال نوسان بوده و هنوز این روند نزولی تمام نشده است. اولین حمایت شاخص کل در محدوه یک میلیون و ۳۲۶ هزار واحد قرار دارد که محدوه میدلاین (خط وسط) کانال نزولی است و باید دید آیا شاخص به آن واکنش نشان می‌دهد یا خیر. اگر شاخص در محدوده مذکور مورد حمایت قرار نگیرد محدوده بعدی کف کانال نزولی است.

او گفت: شاخص کل بسیار خوب از اندیکاتور ایچیموکو تبعیت می‌کند. اگر به شکل توجه کنیم، سقف کانال نزولی دقیقا کف ابر کومو اندیکاتور ایچیموکو است. طبق این اندیکاتور اکنون محدوده تنکنسن (خط آبی) یک حالت مقاومتی دارد. اما محدوده کیجونسن (خط قرمز) که می‌تواند محدوده یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحد باشد، یک محدوده حمایتی است که بر سر راه شاخص کل قرار دارد. در کل دو حمایتی که وجود دارد که یکی محدوده یک میلیون و ۳۲۶ هزار و دیگری یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحد است.

پورکار در رابطه با تحلیل تکنیکال شاخص هم وزن نیز گفت: با توجه به تصویر، شاخص هم وزن در یک باکس رنج بین سقف‌ها و کف‌ها در حال نوسان کردن است. محدوده حمایتی که شاخص هم وزن داشته محدوده ۳۶۴ هزار تا ۳۶۹ واحد بوده که از دست داده و رشد اخیر پولبک به آن محدوده بوده است.


او گفت: در واقع شاخص هم وزن برآیند همه نماد‌های بازار به صورت مساوی است و وضعیت خطرناک‌تری نسبت به شاخص کل دارد. این شاخص اکنون در محدوده کف قبلی خود که ۳۵۹ هزار واحد است قرار دارد و اگر این محدوده از دست برود کار شاخص هم وزن سخت می‌شود و محدوده حمایتی بعدی را می‌توان تراز ۳۴۵ هزار واحد در نظر گرفت.

گفتنی است اکنون شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحد قرار دارد و شاخص هم وزن نیز در محدوده ۳۵۹ هزار و ۴۷۲ واحدی است.

همچنین تراز یک میلیون و ۴۰۰ هزار الی یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد مهم‌ترین محدوده مقاومتی بوده که پیش روی حرکت شاخص کل  در هفته‌های قبل قرار داشته و طبق نظر تحلیلگران تکنیکال، از جایی می‌توان انتظار رشد اصلی شاخص کل را داشت که این شاخص با شکست این محدوده مقاومتی، به سمت بالا حرکت کند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: