صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۵۳
  • شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Saturday 10 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۹ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 09
کد خبر: ۱۱۷۰۱۵

متهم شدن عربستان از سوی فرانسه به لاپوشانی یک انفجار

فرانسه عربستان سعودی را متهم کرد به دنبال سرپوش گذاشتن بر انفجار رالی داکار است.

به گزارش راهبرد معاصر، فرانسه عربستان سعودی را متهم کرد که به دنبال لاپوشانی و سرپوش نهادن به یک حمله تروریستی است که سبب شد یکی از شرکت کنندگان در مسابقات رالی داکار را روانه کُما کند.

بخشی انگلیسی پایگاه قطری «العربی الجدید» مستقر در لندن، در گزارشی اعلام کرد وقوع یک انفجار در بیرون هتلی در جده عربستان در ماه گذشته سبب شد تا «فیلیپ بوترون» (Philippe Boutron) به شدت مجروح شده و به بیمارستانی در فرانسه منتقل شده و در آنجا به کما برود.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به شبکه «بی اف ام تی وی» و شبکه رادیویی «RMC» فرانسه گفت: ما به برگزار کنندگان این مراسم و مقامات سعودی گفتیم که در خصوص آنچه که رخ داده شفاف باشند؛ چرا که فرضیه‌ای وجود دارد که این مسأله، یک حمله تروریستی بوده است.

لودریان همچنین گفت: شاید یک حمله تروریستی مسابقات رالی داکار را هدف گرفته باشد. لودریان همچنین بیان کرد بازرسانی از فرانسه به عربستان سعودی قرار است بروند.

او همچنین گفت که مقامات عربستان به دنبال لاپوشانی این انفجار هستند.

گفتنی است دو روز پیش نیز نشریه گاردین در گزارشی اعلام کرد راننده فرانسوی که در پی انفجاری در جده به شدت زخمی شده بود، از کما بیرون آمد.

در این گزارش گاردین همچنین آمده بود بوترون (رانندی فرانسوی) با پرواز به فرانسه انتقال داده شد و او در آنجا تحت درمان پزشکی قرار گرفت و طبق اعلام پسر بیمار، او روز پنجشنبه از کما خارج شد.

این در حالی است که پلیس عربستان گفته است هیچ شواهدی مبنی بر اینکه این انفجار، جنایی بوده است، وجود ندارد؛ اما یکی از مقامات مسئول برگزاری این رالی انجام اقدامی خرابکارانه را در این زمینه بعید ندانسته است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: