صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۰۶
  • پنجشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 28 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۹ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 09
کد خبر: ۱۱۷۰۶۶

پیشنهاد کاهش فاصله دوز دوم و سوم واکسن کرونا به یک ماه

به گفته دبیر کمیته تشخیص و درمان کمیته علمی کرونا این کمیته پیشنهاد داده است که فاصله دوز دوم و سوم واکسن کرونا به یک ماه کاهش یابد.

به گزارش راهبرد معاصر دبیر کمیته تشخیص و درمان کمیته علمی کرونا از پیشنهاد این کمیته برای کاهش فاصله تزریق دوز دوم و سوم واکسن کرونا به یک ماه خبر داد. پیام طبرسی گفت: پیشنهاد کمیته علمی کرونا برای کاهش فاصله بین دریافت دوز دوم و سوم واکسن کرونا به این دلیل است که شاید فرصتی تا بروز موج شیوع امیکرون نداشته باشیم. تا کنون حدود ۵٠٠ مورد مبتلا به امیکرون در کشور شناسایی شده اند و خطر بروز پیک همه گیری این سویه در سه هفته آینده وجود دارد.

دبیر کمیته تشخیص و درمان کمیته علمی کرونا با توجه به افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا و شیوع امیکرون، توصیه کرد میزان انجام تست‌های کرونا افزایش پیدا کند تا افراد مبتلا به کرونا به بهانه آنفلوانزا از قرنطینه سر باز نزنند.

اعضای کمیته علمی کرونا بر رعایت نکات پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی برای جلوگیری از گسترش امیکرون تاکید کردند.

با شیوع امیکرون در کشور‌های اروپایی، آمریکایی و کشور‌های اطراف ایران مانند بحرین و کویت، تعداد موارد ابتلا ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: