صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۲ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 12
کد خبر: ۱۱۷۴۶۴

آمریکا مانند «فیلی در انبار» است که همه اطراف خود را نابود می‌کند!

رئیس دومای دولتی روسیه پس از مذاکرات مسکو و واشنگتن، آمریکا را به «فیلی در انبار» تشبیه کرد که همه چیز را در اطراف خود نابود می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای در تلگرام اعلام کرد که واشنگتن در حال حاضر مانند فیلی در انبار است که سیستم امنیتی بین‌المللی را در هم می‌شکند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ویاچسلاو ولودین در ادامه به بدعهدی‌های آمریکایی‌ها اشاره و تاکید کرد که آمریکا به طور یکجانبه از معاهدات بین المللی بسیار مهم مانند معاهده حذف موشک‌های میان برد و کوتاه برد و معاهده آسمان‌های باز خارج شد، معاهداتی که تعادل نظامی و استراتژیک را در جهان حفظ می‌کرد. به نظر می‌رسد واشنگتن به سازمان ملل نیازی ندارد، در مورد حمله به کشور‌های دیگر بدون اهمیت به سازمان ملل تصمیم می‌گیرد و به سازمان امنیت و همکاری اروپا که به عنوان نهادی خواستار تامین امنیت اروپاست نیز توهین می‌کند. آمریکا سیاست انحصاری خود را دنبال می‌کند و به امنیت متحدان خود فکر نمی‌کند. راه برون رفت از این وضعیت و کاهش تنش در جهان اکنون به اقدامات آمریکا بستگی دارد. یا واشنگتن از پیشنهاد‌های روسیه حمایت می‌کند و یا مسئولیت عواقب آن بر امنیت بین المللی را بر عهده دارد. پاسخ واشنگتن باید مشخص و مبتنی بر پایه‌های محکم و بدون تاخیر باشد.

روسیه و آمریکا در تاریخ ۹ تا ۱۰ ژانویه در ژنو در مورد پیشنهادات مسکو برای تضمین‌های امنیتی رایزنی کردند و پس از آن نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل برگزار خواهد شد و رایزنی‌هایی در وین در راستای گفتگو درباره امنیت و همکاری در اروپا انجام خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: