صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۲۲ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 12
کد خبر: ۱۱۷۵۱۹

تاکید بشار اسد بر ایجاد پروژه‌های جدید با ایران

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی بر ایجاد پروژه‌های جدید میان سوریه و ایران در راستای منافع راهبردی مشترک تاکید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر «بشار اسد» ضمن استقبال از «رستم قاسمی» در کاخ ریاست جمهوری سوریه بر اهمیت ایجاد پروژه‌های جدید که در راستای منافع راهبردی مشترک سوریه و ایران و پیوند دادن بخش‌های تجاری دو کشور است، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، کاخ ریاست جمهوری سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: در این دیدار روابط دوجانبه بین سوریه و ایران به ویژه در سطح اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و قاسمی نیز به نوبه خود تاکید کرد موضع ایران در حمایت از تلاش‌های مردم سوریه در مقابله با تروریسم ثابت است و تهران تمایل دارد در راستای منافع دو ملت دوست گام‌های بیشتری برداشته شود.

چندی پیش نیز در جریان سفر «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه به تهران، او با قاسمی دیدار و در زمینه‌های مختلف همکاری گفتگو کردند. وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این دیدار با تاکید بر نقش بخش خصوصی در آینده روابط اقتصادی دو کشور اعلام کرد که در این زمینه تولیدات مشترک می‌تواند مبنای مناسبی برای همکاری‌های اقتصادی دو کشور باشد.

کشور سوریه از شرکای راهبردی ایران در حوزه‌های سیاسی و امنیتی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. با این وجود، همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور در سال‌های گذشته به علت جنگ و مبارزه با تروریسم در سوریه کاهش پیدا کرده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: