صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۹ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 19
کد خبر: ۱۱۸۵۶۷

افزایش قیمت نفت خام و کاهش ارزش سهام در آسیا

همزمان با افزایش تازه نرخ بازدهی خزانه‌داری آمریکا، ارزش سهام در بازارهای آسیایی روز چهارشنبه کاهش یافت و در همین حال قیمت نفت به علت تنش‌های سیاسی در جهان بالا رفت.

به گزارش راهبرد معاصر شاخص سهام‌های MSCI منطقه آسیا – پاسیفیک در خارج از ژاپن ۰.۷ درصد ارزش خود را از دست داد. ارزش سهام در استرالیا ۱ درصد و ارزش سهام "نیکی" در ژاپن نیز به پایین ترین سطح سه ماه اخیر رسید. ارزش سهام "کاسپی" کره جنوبی نیز ۱ درصد و شاخص سهام "بلو-چیپ" blue-chip چین نیز ۰.۶ درصد کاهش را تجربه کرد.

این در حالی است که ارزش سهام شرکت‌های فناوری نیز کاهش یافته و نگرانی از محدودیت‌های جدید بر کسب‌وکارها برای مهار شیوع جدید کرونا نیز بر نگرانی‌ها افزوده است.

بازدهی دو ساله خزانه‌داری‌ آمریکا Treasury yields که انتظارات کوتاه‌مدت از نرخ سود را ردگیری می‌کند پس از اینکه نرخ بالای ۱.۰۷۵ را نیز تجربه کرد، آخرین بار ۱.۰۶۹ درصد بود که بالاترین میزان از ماه فوریه ۲۰۲۰ است. به همین دلیل دادوستدگران بازار انتظار سیاست‌های تهاجمی‌تر بانک مرکزی آمریکا را در آستانه نشست سیاست‌گذاری هفته آینده دارند.

در همین حال قیمت نفت نیز در پی قطع انتقال نفت در یک خط لوله از عراق به ترکیه و تنش‌های سیاسی جهانی، به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ رسیده است. قیمت نفت خام آمریکا با ۱.۳۶ درصد افزایش به هربشکه ۸۶ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت نفت خام برنت نیز با ۱.۲۱ درصد افزایش به هر بشکه ۸۸ دلار و ۵۷ سنت رسید./ایرنا

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: