صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۰۵
  • دوشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 29 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 31
کد خبر: ۱۲۰۲۳۲

حزب الله: مقاومت قادر به اعمال شروط خود بر دشمن آمریکایی است

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان با تاکید بر صبر ملت لبنان در برابر تحریم‌های آمریکا برای دفاع از شرافت خود و استقلال کشورشان گفت که محور مقاومت قادر به اعمال شروط خود بر دشمن است.

به گزارش راهبرد معاصر «محمد رعد» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد که ملت لبنان تسلیم اراده بیگانه نخواهند شد.

به گزارش النشره، رعد تصریح کرد: «آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها را به کار می‌گیرند تا بروند و برای تطمیع کشورهایی مانند امارات، ترکیه و دیگران کار کنند و به کشوری که تسلیم نمی‌شود دستور ایجاد خرابکاری در آنجا را می‌دهند و می‌گویند سیستم بانکی‌اش را نابود کنید.

وی افزود: همین امر در لبنان اتفاق افتاد. کشوری که می‌خواهد از حاکمیت خود با خون فرزندانش محافظت کند؛ اما آمریکا عزتمندی ملت لبنان را ممنوع کرده است و می‌خواهد آنها را تحقیر و تسلیم کند تا در برابر تمامی دستورات دولت آمریکا و پشت سر آن دشمن صهیونیستی سر تسلیم فرود آورند.

رعد امروز در مراسم ختم یک شخصیت مقاومت لبنان با اشاره به اینکه امروز لبنان در شرایط بحرانی فشار و محاصره به سر می‌برد که مردم آن از لقمه نانی هم برای زندگی محروم شده‌اند، گفت:نهادهای ما در این مملکت در حال تخریب هستند و هدف فقط گرسنگی نیست، یعنی ما اگر گرسنه بمانیم، مردمی با عزت و شرف می‌مانیم و نقشه‌های خصمانه را سرنگون می‌کنیم.

او افزود:دشمنان می‌خواهند گرسنگی ما را از پای درآورد تا شرافت را از ما بگیرند و تسلیم اراده دشمن شویم؛ اما ما تاکید می‌کنیم کسی که می‌تواند در این رویارویی استوار بایستد، صاحب آرمان، تعهد، عزت و کرامت است.

عضو پارلمان لبنان تصریح کرد: آنچه دشمن را در کشور ما لبنان ناامید کرد، این است که بخش بزرگی از مردمش مردمی با عزت، سربلندی، مقاومت، وفاداری و اهل ایمان و فداکاری، اهل نشاط و بزرگواری و اهل دین هستند که ذلیل و تسلیم نیستند، بلکه تحمل و صبر می‌کنند.

وی با طرح این سوال که چرا نباید در برابر دشمن صبور باشیم، افزود: دشمن همه تلاش خود را برای سرنگونی ما کرد، اما آن را شکست دادیم و حالا هم که به یک محور در امتداد منطقه تبدیل شده‌ایم و باید شروط خود را اعمال کنیم.

رعد تاکید کرد: اگر می‌خواهند سیستم بانکی لبنان را از بین ببرند، آن را خراب کنند، زیرا این سیستم ساخته ما نیست، بلکه با اراده‌های خارجی ساخته شده و تحت نظارت خزانه‌داری آمریکا است و هیچ ریالی جز بدون نظارت وزارت دارایی ایالات متحده به بانک‌های ما وارد نمی‌شود./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: