صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 01
کد خبر: ۱۲۰۳۰۵

وزیر خارجه قطر: بازگشت به توافقنامه هسته ای، عامل ثبات در منطقه است

وزیر امور خارجه قطر، بازگشت به توافقنامه هسته‌ای ایران در سریعترین زمان ممکن را عامل ثبات منطقه توصیف کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در خصوص گفتگو‌های تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره توافقنامه هسته‌ای ایران توضیح داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وی تاکید کرد گفتگوی طرف قطری با ایرانی‌ها و آمریکاییها، انتقال پیام بین دو طرف نیست و این موضوع برای همه کشور‌های منطقه اهمیت دارد. دوحه معتقد است بازگشت به توافقنامه هسته ای، عامل ثبات در منطقه است. به گفته وزیر امور خارجه قطر، دوحه از کانال‌های باز در تماس با واشنگتن و تهران برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها تلاش می‌کند و موضوع مهم برای آن دستیابی به توافق درباره توافقنامه هسته‌ای ایران در سریعترین زمان ممکن است.

این مقام قطری، ایران را یک کشور همسایه و بخشی از منطقه دانست و اعلام کرد آنچه از ایران شنیده می‌شود آن است که آن‌ها خواهان روابط بهتری با کشور‌های منطقه هستند و دوحه تلاش می‌کند طرف ایرانی را به ارائه ابتکار‌های مثبت در برابر کشور‌های عضو شورای همکاری، تشویق کنیم.

وزیر امور خارجه قطر بر آمادگی کشور برای همکاری با تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گاز در اروپا تاکید کرد و گفت قطر در هیچ نوع کشمکش‌های سیاسی در این زمینه، شرکت نخواهد کرد.

محمد بن عبدالرحمن روابط آمریکا و قطر را فرادولتی توصیف و خاطر نشان کرد: روابط بین قطر و آمریکا، روابط حاکمیتی است که تحت تاثیر تغییر دولت‌ها و اختلافات احزاب قرار نمی‌گیرد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: