صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۱۴
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 05
کد خبر: ۱۲۰۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

شهر‌های قرمز کرونایی امروز ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

موج ششم کرونا و افزایش بارز بستری در عمده استان‌های کشور و افزایش فوتی‌ها در برخی از استان‌ها، نقشه کرونایی کشور را آتشین کرد. وزارت بهداشت جدیدترین رنگ بندی کرونایی کشور را منتشر کرد و تعداد شهر قرمز کرونایی امروز ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ به ۱۲۰ شهر رسید.

به گزارش راهبرد معاصر، موج ششم کرونا و افزایش بارز بستری در عمده استان‌های کشور و افزایش فوتی‌ها در برخی از استان‌ها، نقشه کرونایی کشور را آتشین کرد. وزارت بهداشت جدیدترین رنگ بندی کرونایی کشور را منتشر کرد و تعداد شهر قرمز کرونایی امروز ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ به ۱۲۰ شهر رسید.

 

جدیدترین رنگبندی کرونایی ایران امروز 16 بهمن 1400

 

باتوجه به گسترش سویه اُمیکرون در سراسر کشور، رنگ بندی شهرستان‌ها اعلام شد و ۱۲۰ شهر در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

تشدید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری و تهویه مناسب محیط و تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، موثر است.

بنابر اعلام وبدا، باتوجه به گسترش سویه اُمیکرون در سراسر کشور، رنگ بندی شهرستان‌ها به شرح زیر اعلام می‌شود:

۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

 

سهم اندک ابتلا به اومیکرون در میان تزریق کنندگان دز سوم  واکسن کرونا

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: تشدید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله گذاری و تهویه مناسب محیط و تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، موثر است.

 

کودکان  زیر 12 سال قربانیان جدید کرونا

 

دکتر فرهاد چوبدار با اشاره به افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا در سویه امیکرون، گفت: دو مشخصه مهم در ۱۰ روز گذشته اتفاق افتاده است؛ اول اینکه تقریبا بیش از ۶۰ درصد تست‌های آزمایشگاهی کرونا مثبت می‌شود که معنای آن شعله‌ور شدن آتش بیماری است. مشخصه دوم این است که ما مجبور شدیم دو بخش از بیمارستان را مجددا به بخش کرونا تغییر کاربری دهیم. البته علی‌رغم این افزایش ظرفیت، هنوز اورژانس پر از بیمار مبتلا به کووید۱۹ است و ورودی درمانگاه بیماران کرونایی هم افزایش یافته است.

وی افزود: برخلاف پیک‌های قبلی تعداد کودکانی که به کرونا مبتلا می‌شوند از بزرگسالان بیشتر است و ظاهرا گروه هدف اومیکرون گروه سنی زیر ۱۲ سال است؛ زیرا حتی نوزاد چند روزه مبتلا به کرونای امیکرون هم در بین بیماران‌مان بستری داریم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره حال عمومی این کودکان، اظهار کرد: حال عمومی کودکان نسبت به ابتلا به سویه دلتا خیلی بهتر است و نیاز به دارو‌های قوی مانند رمدسیویر، IVIG، کورتون و... در حد بالایی نیست. بیشتر نیازمند درمان‌های حمایتی هستند، ولی اگر دچار نقص سیستم ایمنی باشند یا تحت شیمی درمانی و... باشند، طبیعتا بدحال‌تر می‌شوند و کارشان به ICU می‌رسد.

 

اومیکرون پایان کرونا یا شروع سویه ای دیگر؟

 

اُمیکرون مسری‌ترین شاخه درخت تکاملی کرونا، ویژگی‌های منحصر بفردی داردکه آن را از سایر سویه‌های قبلی متمایز می‌کند. از شدت سرایت آن تا بیماری زایی و تفاوت در علائم و چگونگی تشخیص بیماری، سویه‌ای که با توجه به آمار مراجعات نشان داد با کودکان مهربان نیست و بیست درصد مراجعان را به خودش اختصاص می‌دهد.



گرچه اُمیکرون به دنبال رکورد شکنی تعداد مبتلایان است، اما همچنان برای جلوگیری از پیشروی این سویه هم روی واکسیناسیون و هم روی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید می‌شود.
برخلاف اینکه بسیاری امیدوار به پایان کرونا هستند، اما آخرین یافته‌های علمی از نامعلوم بودن پایان همه گیری حکایت دارد.

 

آخرین آمار فوتی های کرونا در پایتخت

 

شپیور امیکرون در کشور به صدا در آمده و آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از این بیماری در حال افزایش است. عضو شورای شهر تهران می‌گوید نیمی از متوفیان کرونا مربوط به تهران است و فقط در ۱۵ بهمن ۳۰ نفر بر اساس آمار بهشت زهرا (س) به دلیل کرونا جان باخته اند.

 

تنها واکسن داخلی کرونا برای مصرف کودکان/ ایمنی ۱۰۰ درصدی دربرابر کرونا با تزریق ۴ دز واکسن پاستوکووک

 

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: تزریق ۴ دوز از واکسن ساخت این موسسه در بزرگسالان می‌تواند تا ۱۰۰ درصد در برابر امیکرون ایمنی ایجاد کند.

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پ
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
با عرض سلام خواهشمند است اماکن عمومی را تعطیل نمایید قهوه خانه ها . رستوران ها عروسی ها . کتابخانه ها . تعزیه ها زیارت ها ...و... کرونا فشار زیادی به مردم آورده است .