صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۰۳
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 07
کد خبر: ۱۲۱۰۹۶

گفتگوی تلفنی ماکرون با بایدن قبل از سفر به مسکو

جو بایدن و امانوئل ماکرون گفتگویی تلفنی را در آستانه سفر رئیس جمهور فرانسه به مسکو درباره وضعیت اوکراین انجام دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، روسای جمهور آمریکا و فرانسه "درباره تلاش‌های دیپلماتیک و بازدارنده در پاسخ به تداوم روند تقویت مواضع نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین گفتگو کردند".

بایدن و ماکرون پیشتر در تاریخ دوم فوریه هم گفتگویی تلفنی داشتند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است امروز دوشنبه با همتای فرانسوی خود در کرملین دیدار کند. به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این رهبران که طی دو هفته گذشته سه بار تلفنی صحبت کردند، قصد دارند در مورد بسیاری از موضوعات گفتگو کنند.

ماکرون قصد دارد همچنین فردا سه شنبه به اوکراین سفر کند. گابریل آتال، سخنگوی دولت فرانسه گفت که این سفر ماکرون به مسکو و کی یف در راستای تلاش‌های پاریس برای کاهش تنش در وضعیت پیرامون اوکراین صورت می‌گیرند.

اخیراً اظهارات زیادی از سوی مقامات غرب و کی یف مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین مطرح شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که این صحبتها، ادعا‌هایی بی اساس در راستای تشدید تنش هستند و روسیه کسی را تهدید نمی‌کند. در عین حال، او وقوع تحریکاتی با هدف تایید این اظهارات غرب را رد نکرد و هشدار داد که استفاده از زور برای حل بحران در حوزه جنوب شرق اوکراین عواقبی جدی خواهد داشت.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن و ماکرون همچنین طی گفتگوی تلفنی خود بر "حمایتشان از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کردند".

کاخ سفید افزود: آن‌ها توافق کردند که تیم هایشان در تماس باقی بمانند و به مشورت با متحدان و شرکایمان از جمله اوکراین ادامه دهند./ایسنا


مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: