صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 08
کد خبر: ۱۲۱۴۱۶

ارتقای هویت شهری، زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در شهرها می‌شود

وزیر کشور با تاکید بر اینکه راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی در تقویت هویت‌های شهری است، گفت: شهرداران بایستی به تناسب ظرفیت شان در ارتقای هویت‌های شهری کوشا باشند.

به گزارش راهبرد معاصر  احمد وحیدی در مشترک با شهرداران استان خوزستان با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای هویت و فرهنگ شهری، خاطرنشان کرد: از مهم ترین وظایف شهرداری ها ارتقای هویت فرهنگی شهرهاست.

وزیر کشور خطاب به شهرداران شهرهای استان خوزستان گفت: استان خوزستان با داشتن ظرفیت های عظیم فکری، تاریخی و همچنین داشتن علما، شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و مفاخر بزرگ علمی و فرهنگی از پتانسیل بالایی در تقویت هویت شهری برخوردار است و باید از سرمایه ها به نحو موثری استفاده شود.

وحیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به این واقعیت که ریشه بخش مهمی از آسیب های اجتماعی در مسائل هویتی و فرهنگی است، اظهار داشت: آسیب های اجتماعی در بخش هایی از شهرهای کشور نمود دارد که هویت ها و هنجار های اصلی فرهنگی دچار خدشه شده است.

وی اظهار داشت: امروز با تلاش همه دستگاهها شهرهای کشور به لحاظ سطح رفاهی ارتقا یافته اما باید همراستا با پیشرفت در حوزه های مادی، بایستی توجهی افزون تر به مسائل هویت تاریخی و فرهنگی شهری هم داشته باشیم.

وی همچنین گفت: باید با تقویت هنجارهای اجتماعی و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی اعتماد و همبستگی اجتماعی را در شهرها ارتقا دهیم در این پروسه نقش شهرداری ها بسیار تعیین کننده است.

وحیدی همچنین به ضرورت آموزش شهرداران اشاره کرد و گفت: شهرداران باید ابتکار عمل و خلاقیت لازم را برای پیشبرد مسائل پیچیده شهری داشته باشند و در این عرصه ارتقای یادگیری در حوزه مدیریت دانش بسیار اساسی است.

وی گفت: امروز در حوزه مدیریت شهری مسائلی نظیر اقتصاد شهری، زیباسازی و مبلمان شهری مطرح است و در این راستا لازم است شهرداران با بهره گیری از نظرات نخبگان و کارآفرینان به سهم خودشان در توسعه و آبادانی کشور عمل نمایند.

وزیر کشور در پایان با بیان اینکه باید متوجه مسئولیت مان در اداره کشور باشیم؛ گفت: باید به تناسب مسئولیت و حوزه اختیارات در جهت جلب رضایت مردم عزیز تلاش کنیم.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: