صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 13
کد خبر: ۱۲۲۰۱۲

ترامپ: اعتراض به شیوه کانادایی‌ها به زودی آمریکا را فرا می‌گیرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با تصریح این که کشورش مستعد بروز خشونت است، هشدار داد اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی که از اعتراضات «کاروان آزادی» در کانادا الگو گرفته است به زودی سراسر آمریکا را در فرا می‌گیرد.

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: ترامپ هشدار داده که کشور در وضعیت و شرایطی قرار دارد که به دلیل اعتراضاتی که انگیزه آن را اعتراضات کامیون داران در کانادا ایجاد کرده، می‌تواند باعث بروز خشونت و خارج شدن اوضاع از کنترل شود.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اوایل این هفته هشدار داد در حال رصد تلاش‌هایی برای تکرار اعتراض کامیون داران به سبک کانادا در مسابقات روز یکشنبه لیگ ملی فوتبال آمریکا در لس آنجلس و به راه انداختن کاروان کامیون‌ها تحت عوان کاروان آزادی از کالیفرنیا به واشنگتن است.

ترامپ در گفتگو با برنامه «فاکس اند فرنز» کانال تلویزیونی شبکه فاکس نیوز آمریکا گفت: این اتفاقی است که در حال رخ دادن است. ممکن است مردم را به این نقطه برسانید. کشور ما مستعد بروز خشونت است، خود را فریب ندهید.

کاروان آزادی در پایتخت کانادا در اعتراض به مقررات کرونایی که کامیون داران را برای ورود به مرز‌ها وادار به واکسیناسیون کامل یا ۱۴ روز قرنطینه می‌کند، آغاز شد. این اعتراضات به سراسر کشور کانادا گسترش یافته است و به نماد مقاومت در مقابل دستورات اجباری مقررات کرونایی تبدیل شده است.

ترامپ گفت: مردم آمریکا از فشار افراد نالایق، از این که به آن‌ها گفته شود این دستورات را اجرا کنید یا مجبور به اجرای دستورات هستید خسته شده اند. نباید اجبار‌ها اتفاق می‌افتاد.

ترامپ هشدار داد اعتراضات مشابه اعتراض کانادایی‌ها در آمریکا موضوع غیرممکنی نیست. کشور ما بیش از کانادا آماده بروز خشونت و خروج اوضاع از کنترل است.

وی افزود: به آنچه که معترضان انجام می‌دهند احترام می‌گذارد و از این که آن‌ها پلاکارد‌های ترامپ را در همه جا دارند به خود می‌بالد.

روز جمعه یک قاضی کانادایی به معترضانی که در پل سفیر در مرز آمریکا و کانادا تجمع کرده اند دستور داد محاصره ۵ روزه این پل را متوقف کنند.

اعتراضاتی به سبک و سیاق اعتراض کامیون داران کانادایی در برخی از کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه و هلند نیز آغاز شده است.

اعتراضات کانادا مورد حمایت برخی از سناتور‌های جمهوریخواه از جمله رند پل از ایالت کنتاکی قرار گرفته و او گفته علاقه‌مند است اعتراضاتی به همین سبک در آمریک بروز کند و امیدوار است معترضان باعث مسدود شدن شهر‌ها شوند.

از سوی دیگر مقام‌های کانادایی حزب جمهوریخواه را به حمایت مالی ازمعترضان در این کشور متهم می‌کنند. ترامپ خودپیشتر حمایت خود را از معترضان کانادا اعلام کرده بود.

ترمپ جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را «چپ دیوانه» توصیف کرده که با دستورات غیرعاقلانه برای مقابله با کرونا کانادا را نابود کرده است./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: