صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۴۱
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 13
کد خبر: ۱۲۲۰۶۹

آلمان:اروپا در آستانه یک جنگ بسیار خطرناک با روسیه است

معاون صدر اعظم آلمان درباره تنش میان کشور‌های غربی با روسیه گفت:نیرو‌های مسلح بسیاری روبروی یکدیگر قرار گرفتند، ممکن است ما در آستانه یک جنگ باشیم که بسیار خطرناک و وحشیانه است.

به گزارش راهبرد معاصر «رابرت هابک» با اشاره به تحولات اخیر و افزایش تنش میان کشور‌های غربی با روسیه اعلام کرد این امکان وجود دارد که اروپا در آستانه یک جنگ باشد.

بر اساس گزارش رویترز، معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه‌ای در خصوص تحرکات نظامی دو طرف گفت: «نیرو‌های مسلح بسیاری روبروی یکدیگر قرار گرفتند، ممکن است ما در آستانه یک جنگ باشیم که بسیار خطرناک و وحشیانه است.»

در همین راستا یک منبع دولتی آلمان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که اولاف شولتش، صدر اعظم آلمان در نشست این هفته با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه به او درباره عواقب جدی در صورت حمله به اوکراین هشدار خواهد داد. البته این منبع ادعا کرد از این نشست انتظار خاصی نباید داشت.

صدر اعظم آلمان روز دوشنبه و سه شنبه این هفته به مسکو سفر خواهد کرد تا بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها بر سر اوکراین باشد.

پیش از این وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اوکراینی ادعا کرده بود که روسیه قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد و می‌خواهد با فشار آوردن، تهدید و حملات سایبری از داخل این کشور را تخریب کند.

در بحبوحه تنش روسیه و اوکراین، کشور‌های غربی بدون ارائه هیچ سندی ادعا کرده اند که روسیه قصد دارد به زودی به اوکراین حمله کند. در توجیه این ادعا واشنگتن هفته گذشته حدود هزار سرباز را از آلمان به رومانی اعزام کرد و حدود ۲ هزار پرسنل دیگر مستقر در قاره آمریکا را به لهستان و آلمان فرستاد. طبق گزارش‌ها ۸ هزار و ۵۰۰ نیروی اضافی برای استقرار مجدد در اروپا آماده شده است و پنتاگون در نظر دارد چندین هزار نیروی دیگر را به شرق این قاره اعزام کند.

برخلاف آمریکا که خود را مشتاق جنگ با روسیه نشان می‌دهد تا در سایه این جنگ بتواند به اهداف خود برسد، مقامات اروپایی از هفته گذشته تاکنون چندین بار به مسکو سفر کرده و با همتایان روس خود دیدار کردند تا به صورت دیپلماتیک از بروز جنگی که به منافع آنان در قاره اروپا ضرر می‌‎رساند، جلوگیری کنند./باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما