صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 17
کد خبر: ۱۲۲۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

نمایندگان کنگره: بایدن مجوز ارائه «تضمین» به ایران را ندارد

۲۰۰ نفر از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن در مورد هر گونه توافق هسته‌ای با ایران بدون تایید کنگره هشدار دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، ۲۰۰ تن از جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هشدار دادند هر گونه توافق هسته‌ای احتمالی با ایران بدون تایید کنگره به همان نتیجه‌ای منجر خواهد شد که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ دچار آن شد.

به گفته پایگاه اطلاع رسانی اکسیوس، دولت بایدن این روز‌ها به شدت خواهان بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران است؛ اقدامی که مخالفان زیادی در داخل آمریکا دارد.

در این خبر همچنین به درخواست وزیر خارجه ایران برای صدور بیانیه سیاسی کنگره آمریکا در مورد بازگشت کامل به توافقنامه ۲۰۱۵ هسته‌ای نیز اشاره شده است.

بسیاری از مخالفان دولت بایدن از جمله عده زیادی از جمهوری خواهان معتقدند تلاش‌های بایدن برای بازگشتن به توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ می‌تواند روند مذاکرات را وارد مرحله پیچیده تری بکند. این در حالیست که دولت بایدن بازگشت آمریکا به توافقنامه ۲۰۱۵ را بهترین راه برای کنترل پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان می‌داند.

جمهوری خواهان آمریکا در نامه خود خطاب به جو بایدن گفته اند ما هر گونه توافقی که در وین میان ایران و طرف‌های مذاکره کننده حاصل شود و برای تایید به کنگره ارسال نشود را به رسمیت نمی‌شناسیم.

جمهوری خواهان در این نامه خود متعهد شده اند با هر گونه اقدام جو بایدن برای لغو تحریم‌ها علیه ایران به شدت مخالفت کنند مگر اینکه ایران متعهد شود تمامی ظرفیت‌های غنی سازی خود را در کمترین زمان ممکن نابود کند.

نزدیک ۲۰۰ تن از جمهوری خواه تندرو از جمله بسیاری از طرفداران ترامپ این نامه را امضا کرده و اعلام کرده اند از تمامی موارد آن دفاع می‌کنند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
باید پوزه این جنگ طلبان قلدر به خاک مالیده شود.