صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 20
کد خبر: ۱۲۳۰۸۴

بلینکن:در آستانه یک تهاجم به اوکراین هستیم

وزیر امورخارجه آمریکا گفت:هر چیزی می‌بینیم، نشان می‌دهد که این کاملاً جدی است و ما در آستانه یک تهاجم هستیم، البته ما تمامی تلاشمان را برای ممانعت از آن به عمل می‌آوریم. در صورت حمله روسیه، غرب به همان اندازه آماده خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا با ادعای آنکه تمامی نشانه‌ها حاکی از حمله قطعی روسیه به اوکراین است، مدعی شد آمریکا همچنان به دنبال یافتن دیپلماسی برای حل مناقشات میان این دو کشور است.

بلینکن در مصاحبه با سی‌ان‌ان همچنان موضع آمریکا مبنی بر آنکه «تحریم روسیه پیش از انجام حمله اثر خود را از دست خواهد داد» را حفظ کرده، بار دیگر ادعا‌های واشنگتن را تکرار کرد و گفت: «هر چیزی می‌بینیم، نشان می‌دهد که این کاملاً جدی است و ما در آستانه یک تهاجم هستیم، البته ما تمامی تلاشمان را برای ممانعت از آن به عمل می‌آوریم. در صورت حمله روسیه، غرب به همان اندازه آماده خواهد بود.»

وزیر خارجه آمریکا در بخشی بعدی مدعی شد که تا زمانیکه روسیه حمله‌ای نکرده باشد، آمریکا در تلاش برای برقراری دیپلماسی خواهد بود و اعلام کرد که اگر مسکو اقدام به تهاجم نکند، دیدار هفته آینده‌اش با «سرگئی لاوروف» همتای روسی او، همچنان پابرجا خواهد بود.

بلینکن همچنین مدعی شد «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هر لحظه آمادگی ارتباط با پوتین در هر چارچوبی را دارد.»

این در حالی است که ساعاتی پیش «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، با «ولادیمیر پوتین» همتای روسش، تماسی تلفنی داشت و دو طرف به توافق رسیدند در شرق اوکراین آتش‌بس برقرار شود.

چندین روز است که میان استقلال‌طلبان روس‌تبار و ارتش اوکراین در دو جمهوری دونتسک و لوهانسک درگیری نظامی وجود دارد و از دو شب گذشته نیز صدای انفجار از این دو منطقه به گوش می‌رسد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: