صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 26
کد خبر: ۱۲۳۹۸۲

پیگیری نیکزاد درباره وضعیت معلمان حق‌ التدریس

نایب رئیس مجلس جزئیاتی از پیگیری آخرین وضعیت معلمان حق‌ التدریس را تشریح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر  سید سلمان ذاکر در جلسه علنی نوبت سوم امشب (شنبه) در اخطاری با استناد به اصل ۴۰ قانون اساسی گفت: در این چند روز هر کجا بندهایی مربوط به گره گشایی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بوده به کمیسیون تلفیق ارجاع شده که نمونه آن مربوط به بند الحاقی ۱ تبصره ۷ در شرایطی است حال اینکه مشکلات زیادی در زمین حمل و نقل و توسعه خودروسازی داریم. خجالت می کشیم وقتی تاکسی داغون در مرکز شهر می بینیم. در مراکز استان ها ۶۰۰ تا هزار تاکسی فرسوده و ۳۰۰ تا ۷۰۰ اتوبوس فرسوده وجود دارد. 

وی همچنین با تاکید بر اینکه نباید از وضعیت معیشت مردم غافل شد، به تجمع معلمان حق التدریسی ها در مقابل مجلس اشاره کرد و افزود: حق التدریسی ها جرم نکردند که ما بیش از یک هفته است آنها را مجازات کرده و یک بار هم درباره آنها موضع گیری نکردیم. از مسوولان بخواهید کاری کنند.

علی نیکزاد رییس جلسه در پاسخ به این تذکر بیان کرد: شخصا از طرف مجلس و هیات رییسه با وزیر آموزش و پرورش تماس گرفتم، معاون او را به مجلس آوردم و امروز صبح با میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه تماس داشتم که گفت که جلسه ای خواهد داشت. همچنین با علی احمدی متولی این موضوع نیز تماس گرفتم که بیان داشت امروز جواب می دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای میرکاظمی به من گفته که بالغ بر ۲۰۰۰ پیامک و پیام در واستاپ آمده است. نوری وزیر آموزش و پروش در مجلس توضیح داد و در بین تجمع کنندگان مقابل مجلس هم حاضر شدیم.

نیکزاد در خصوص بند الحاقی تبصره ۷ گفت:  رییس کمیسیون تلفیق می گوید که گزارش کمیسیون با پیشنهاد کریمی مغایرت دارد اینجا گفته ۵۰ هزار خودروی سواری در حالی که در گزارش کیمسیون این موضوع قید نشده است. پس باید متن درست و بعد مجددا در مجلس بررسی شود./ایسنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: