صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۱۷
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 05
کد خبر: ۱۲۴۷۵۸

اسلامی: آژانس روند غیر سیاسی با ایران اتخاذ کند

رئیس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس خبری مشترک با مدیرکل آژانس تصریح کرد که به جمع‌بندی رسیدند که مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله شود، حداکثر تا خرداد انجام شود.

به گزارش راهبرد معاصر، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (شنبه) ۱۴ اسفند ماه پس از دیدار و گفتگو با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای سومین بار در دولت سیزدهم به تهران سفر کرده، در جمع خبرنگاران به تشریح گفتگو‌های انجام شده پرداخت.

اسلامی در ابتدا ضمن خیرمقدم به گروسی گفت: امروز با آقای گروسی مسائل باقیمانده در سفر‌های گذشته و سفر همکاران ما به وین مورد گفتگو قرار گرفته بود، را مرور کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم که مدارکی که باید بین سازمان انرژی اتمی و آژانس مبادله شد، حداکثر تا خرداد انجام دهیم و برای روز باز اجرا که جزو محفوظات مذاکرات وین است، این‌ها حل و فصل شود و همانگونه که در توافق برجام مورد تصمیم گیری قرار گرفته بود، مجدد مورد تصمیم گیری و بسته شدن قرار بگیرد.

وی گفت: تاکید ما و آژانس و آقای گروسی این است که این مسائل باید در روال طبیعی و در چارچوب مقرراتی خودش انجام شود و هیچ نفوذ سیاسی و لابی گری و دخالتی که بتواند در تصمیمات آژانس برای رفتار و تعاملش با ایران تاثیر بگذارد، نباید راه پیدا کند و در یک مسیر کاملا حرفه‌ای و رفتاری در چارچوب ضوابط آژانس این مسائل را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: بسیار خوشبین و امیدواریم نفوذ‌هایی که دشمنان ما بر سر راه توسعه کشور ایجاد کردند حرکت‌های مخربی که انواع و اقسام آن را کشور ما تجربه کرده که نمونه بارز آن اقدامات تروریستی و ترور دانشمندان هسته‌ای بوده، همانطور که در گذشته ایشان محکوم کرده این مسیر و تعامل جدید و این رفتار جدیدی که با آژانس پایه‌گذاری می‌کنیم منجر به توسعه بخشیدن به برنامه هسته‌ای ایران شود.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد:امیدواریم روند همکاری غیرسیاسی باشد و ملت ایران آثار آن را در زندگی خود مشاهده کند.

اسلامی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: رژیم جعلی اسرائیل مرتب ایران را تهدید می‌کند و تاکنون نتیجه نگرفته و در آینده هم نخواهد گرفت.

اسلامی هم در پاسخ به سوالی بیان کرد: موارد ادعایی باید برای همیشه بسته شود و بیش از این مزاحمت برای مردم ایران ایجاد نکند. براساس توافقی که بین ما و آژانس حاصل شده و امروز بیانیه‌ای صادر می‌شود. تا خرداد این را انجام می‌دهیم و اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند اختیار داریم از ابزار خود استفاده کنیم.

مطالب مرتبط
نظر شما