صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۴۳
  • چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
  • Wednesday 15 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 09
کد خبر: ۱۲۵۵۸۱

اورژانس هنوز هم مزاحم تلفنی دارد

سرپرست مرکز اورژانس تهران با انتقاد میزان بالای تماس های مزاحم در تهران، اظهار کرد: این آمار به صورت روزانه،  ۱۰ تا ۲۰ درصد است، به طوری که بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰مزاحم تلفنی برای اورژانس وجود دارد و این نگران کننده است و ما را از انجام مأموریت های دیگر دور خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر یحیی صالح طبری، سرپرست مرکز اورژانس تهران در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار کرد: در سال گذشته آمار انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی ۱۲درصد افزایش داشته است و مأموریت های موتورلانس‌ها نیز ۲درصد افزایش به دنبال داشته است.

وی افزود: براساس آخرین آمارها تا اسفندماه،  بیش از یک میلیون و ۶۴ هزار مأموریت در تهران انجام شده است.

سرپرست مرکز اورژانس تهران با انتقاد میزان بالای تماس های مزاحم در تهران، اظهار کرد: این آمار به صورت روزانه،  ۱۰ تا ۲۰ درصد است، به طوری که بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰مزاحم تلفنی برای اورژانس وجود دارد و این نگران کننده است و ما را از انجام مأموریت های دیگر دور خواهد کرد.

صالح طبری به کمبود نیروی اورژانس در تهران اشاره کرد و گفت: بین ۲۳ تا ۲۵ درصد از تمام مأموریت های کشوری مربوط به تهران است و ما امروز با کمبود نیرو در تهران مواجه هستیم، به طوری که از علاقه مندان در رشته‌های بیهوشی، پرستاری و فوریت های پزشکی متخصص در خواست همکاری داریم.

سرپرست مرکز اورژانس تهران ادامه داد: مأموریت های امداد هوایی به نسبت سال گذشته، حدود ۵۸ درصد افزایش داشته و حواد ترافیکی نیز ۶درصد رشد را داشته است.

این مقام مسئول در اورژانس تهران، از آماده باش نیروها برای چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: در موضوع چهارشنبه سوری در شهر تهران ۱۱ ماموریت تا به امروز انجام شده اند. اورژانس تهران در مراکز آموزشی و تجمعی در آماده باش قرار دارد و تا پایان ۱۸ فروردین ماه این آمادگی نیرو‌های ستادی برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: زمان رسیدن نیروهای اورژانس به مصدومان در محل حادثه بین ۱۴ تا ۱۷ دقیقه است و در این راستا توانسته ایم از موتورلانس‌ها استفاده بیشتری کنیم.

سرپرست مرکز اورژانس تهران در بخش دیگری از این نشست، از احتمال افزایش مسافرت های نوروزی در بهار امسال خبر داد و گفت: در این باره ما 16 کمپ سلامت را در ورودی های شهرها احداث می کنیم تا بتوتیم به مردم خدماتی را ارائه دهیم.

وی تأکید کرد: نیروهای اورژانس در تهران حدود یک میلیون و 300 هزار نفر را در ایام شیوع کرونا واکسینه کرده اند و ما روازنه 4هزار مأموریت انجام داده ایم.

صالحی طبری با اشاره به فرسودگی آمبولانس‌ها، خاطرنشان کرد: تحریم ها علاوه بر تهدید سلامت مردم،  ما با مشکلات بسیاری برای تأمین قطعات آمبولانس ها روبرو کرده است و از مجلس می‌خواهیم در بازسازی ناوگان اورژانس به ما کمک کند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: