صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۴۴ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 09
کد خبر: ۱۲۵۶۱۰

بهادری‌ جهرمی: سند تحول دولت بدلیل خودارتقایی نسخه نهایی ندارد

 علی بهادری جهرمی درباره سند تحول دولت سیزدهم افزود: سند تحول پس از تدوین، فصل آخر را به نظام پایش و ستاد راهبری و همچنین پایش سند اختصاص داده است.

به گزارش راهبرد معاصر سخنگوی دولت با بیان اینکه چارچوب کلی سند تحول دولت از پیش در برنامه‌های رییس‌جمهور اعلام شده و در ۶ ماه گذشته دولت در این مسیر حرکت کرده، گفت: این سند شاید به نسخه نهایی نرسد چون هر لحظه می‌تواند خود را تکمیل، توسعه و ارتقا دهد.

 علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه درباره سند تحول دولت سیزدهم افزود: سند تحول پس از تدوین، فصل آخر را به نظام پایش و ستاد راهبری و همچنین پایش سند اختصاص داده است.

سخنگوی دولت افزود: سند تحول دولت فقط یک سند برای اعلام مواضع نبوده بلکه برنامه اقدام جدی و روشنی است که در بیش از هزار مورد اقدام را برای دستگاه اجرایی و مجریان مختلف و همکاران و زمان‌بندی (بلند مدت، میان‌مدت و کوتاه مدت) اجرای هر یک را کاملا روشن کرده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: در نهایت ستادی را برای پایش نظارت بر حُسن اجرا و تکالیف هر یک از دستگاه های دولتی مشخص کرده است.

وی در پاسخ به اینکه «مردم چگونه می‌توانند به شکل عینی تحولات را ببینند؟» گفت: نخستین مرحله از اینکه مردم بتوانند این تحولات را ببینند انتشار این سند است یعنی دولت شفاف و روشن برنامه و مسیر خود را به اطلاع عموم مردم می‌رساند.

دولت سیزدهم مردم را نامحرم نمی‌داند

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم مردم را نامحرم نمی‌داند ولی چون این برنامه و اقدامات متعلق به خود آنها است در اختیار مردم قرار گرفته تا مردم بتوانند ببینند دولت چه طرح‌هایی را با همفکری سایر نخبگان و صاحب‌نظران طراحی کرده، و پیش‌رو دارد و می‌خواهد به سمت آن حرکت کند.

بهادری جهرمی یادآور شد: مردم در همان ابتدا دیدند دولت در عمل به دنبال شفافیت است و نه تنها از نظارت پذیری واهمه ای ندارد بلکه از آن استقبال می‌کند. دولت به مردم اعلام می‌کند برنامه حرکت من این است و از آنها نظرخواهی می‌کند و برای اصلاح، تکمیل و ارتقای ویرایش اول سند تحول از مردم می‌خواهد با همکاری، همیاری و نظارت، پیشرفت سند را پایش کنند.

سند تحول دولت نسخه نهایی ندارد؛ خود را مدام ارتقا می‌دهد

وی در پاسخ به زمان آماده شدن نسخه نهایی سند تحول گفت: شاید هرگز سند تحول به نسخه نهایی نرسد چون هر لحظه می‌تواند خود را تکمیل، توسعه و ارتقا دهد. چارچوب کلی سند از پیش در برنامه‌های رییس‌جمهور اعلام شده و تقریبا در ۶ ماه گذشته دولت در این مسیر حرکت می‌کرد و حتی سند بودجه‌ ۱۴۰۱ با هماهنگی این سند تنظیم شده است.

بهادری جهرمی گفت: در این مرحله یک جمع‌بندی اولیه از نظرات نخبگان داخل و خارج از دولت گردآوری و در ویراست اول منتشر شد. به طور طبیعی با حرکت در مسیر اجرا و اخذ نظرات نخبگان و با تجربیات که از اجرای سند به دست می‌آید، سند تحول در زمانهای مختلف می‌تواند قابلیت ارتقاء و تکمیل داشته باشد./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: