صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۳۹
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 10
کد خبر: ۱۲۵۶۷۴

تماس تلفنی اردوغان با بایدن

رؤسای‌جمهور ترکیه و آمریکا در تماسی تلفنی، آخرین تحولات اوکراین و روابط دو جانبه خود را بررسی کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری ترکیه عصر امروز پنجشنبه گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور تماسی تلفنی را با جو بایدن، همتای آمریکایی خود برقرار کرده است.

 

اردوغان و بایدن در این تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه ای از جمله عملیات نظامی روسیه در اوکراین و روابط دوجانبه را بررسی کرده‌اند.

 

رئیس‌جمهور ترکیه به همتای آمریکایی خود گفته است که دیدار سه جانبه وزرای خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین یک پیروزی دیپلماتیک است و این مهم است که ترکیه در موقعیتی برای تسهیل رسیدن به راه حل در صورت وخامت بحران اوکراین قرار داشته باشد.

 

روزنامه «حریت» هم گزارش داده است که اردوغان و بایدن در یک تماس ۴۵ دقیقه ای، وضعیت اوکراین را بررسی کردند.

 

پیش از این «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود که در جلسه سه جانبه او با همتایان روس و اوکراینی بر لزوم تداوم گذرگاه‌های انسانی در اوکراین بدون وجود مانع تأکید شده است.

 

لاوروف نیز بر آمادگی مسکو برای ادامه تماس‌ها با کی‌یف به منظور رسیدن به راه حل تأکید کرد و گفت: روسیه از اوکراین می‌خواهد اجازه ندهد از خاک آن تهدیدی برای امنیت روسیه صادر شود.

 

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز گفت: هیچ پیشرفتی در مذاکرات برای آتش‌بس حاصل نشد و وزیر خارجه روسیه هیچ تعهدی در مورد گذرگاه‌های انسانی نداده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: