صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 13
کد خبر: ۱۲۶۰۹۰

محصولات فولادی و پتروشیمی برای ورود به بورس کالا احصاء می‌شوند

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه محصولات فولادی و پتروشیمی برای ورود به بورس کالا احصاء می‌شوند، گفت: طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار احتمالا در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون رأی‌گیری و تصویب می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز عصر کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در حوزه فولاد و پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، ابعاد مختلف این طرح را بررسی کردند.

وی افزود: طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، به دنبال تنظیم بازار و ساماندهی زنجیره فولاد است و در یک ماده واحده، دو بند و سه تبصره تهیه شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس این طرح کالاهایی که مشمول ورود به بورس کالا می‌شوند از سوی کمیته متشکل از وزیر صنعت، معاون امور معدنی این وزارتخانه، وزرای نفت و جهاد کشاورزی به تناسب موضوع، اتاق بازرگانی و وزیر اقتصاد احصا شده و مشمول ورود به بورس کالا می‌شوند تا با قیمت مناسب به جامعه عرضه شوند.

سیاهکلی اظهار داشت: هدف از این طرح تنظیم بازار در حوزه فولاد و پتروشیمی است، چرا که سال گذشته فقط 20 درصد از محصولات فولادی و پتروشیمی در بورس کالا عرضه شد و بقیه آن به صورت آزاد در بازار فروش رفت که منجر به گرانی 2 تا 2.5 برابری قیمت این محصولات و نارضایتی مردم و تولیدکنندگان شد.

وی ادامه داد: این طرح علاوه بر تنظیم بازار داخل، به دنبال صادرات این محصولات در حد ضرورت است، چرا که تولیدات ما در حوزه فولاد و پتروشیمی بیشتر از نیاز داخل است و لازم است به صورت تنظیم شده صادر نیز بشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه امروز بر روی این طرح جمع‌بندی لازم صورت گرفت و اگر ایرادات شورای نگهبان به بودجه 1401 در دستور کار روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری مجلس نباشد، روز سه‌شنبه در کمیسیون صنایع برای این طرح رأی‌گیری خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: