صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۵۹
  • يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 14 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 14
کد خبر: ۱۲۶۱۹۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

ماجرای مرگ غم انگیز زن فداکار لردگانی که برای نجات کودک همسایه دل به آتش زد+ تصاویر

زن فداکار لردگانی که به‌دنبال آتش گرفتن خانه همسایه، برای نجات کودک ۱۱ ماهه آن‌ها به دل آتش زده بود بر اثر سوختگی جان باخت و پیکر او در میان جمعیت انبوهی از همشهریانش تشییع شد.

به گزارش راهبرد معاصر، اعظم اسابه ۳۱ ساله مادر ۳ فرزند بود که از چهارم اسفندماه و به‌دنبال صدمات شدید ناشی از سوختگی در بیمارستانی در شیراز بستری بود. خانواده اعظم از چند سال قبل به همراه خانواده‌ای دیگر از بخش فلارد شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری برای کار و زندگی راهی روستای بزباز در حوالی شهرستان عسلویه شده بودند و در همسایگی هم زندگی می‌کردند. طبقه پایین خانه همسایه مغازه‌ای بود که تعدادی کپسول گاز ال‌پی‌جی در آنجا نگهداری می‌شد و وجود همین کپسول‌ها بود که باعث حادثه‌ای هولناک شد.



روز حادثه
عصر چهارم اسفند ماه بود که صدای انفجاری هولناک ساکنان روستای بزباز را به وحشت انداخت. انفجار در همان مغازه‌ای رخ داده بود که در طبقه بالای آن، خانواده همسایه زندگی می‌کردند. کپسول ال‌پی‌جی به‌دلیل نشتی گاز به‌ناگاه منفجر شده بود و شعله‌های آتش در چشم‌برهم‌زدنی ساختمان را در برگرفته بود. خانه همسایه شعله‌ور شده بود و این در حالی بود که زن همسایه به همراه فرزندان خردسالش در خانه بودند. اعظم که می‌دانست جان آن‌ها در خطر است به طرف خانه همسایه دوید و خود را به آنجا رساند. در همین هنگام بود که پدر خانواده نیز سر رسید و آن‌ها تلاش کردند بچه‌ها را از خانه بیرون ببرند. اعظم به سمت کودک ۱۱ ماهه خانواده دوید و او را در آغوش گرفت، اما در همین هنگام اجاق گازی که پشت سر آن‌ها بود شعله‌ور شد و آتش هر دوی آن‌ها را به کام خود برد.
به‌گفته مرد همسایه، اعظم را دیدم که کودک ۱۱ ماهه‌ام را در آغوش گرفته بود و می‌خواست او را با خودش به بیرون از خانه ببرد. اما در همین هنگام آتش از پشت سر آن‌ها شعله‌ور شد. با دیدن این صحنه به طرف آن‌ها پریدم که نجاتشان دهم، اما شعله‌ها آنقدر زیاد بود که از دستم کاری ساخته نبود. با این حال لحظاتی بعد و با کمک بقیه اهالی موفق شدیم هم اعظم و هم کودک ۱۱ ماهه‌ام را از خانه بیرون ببریم و هر دوی آن‌ها به بیمارستان انتقال یافتند.



جدال با مرگ
کودک ۱۱ ماهه دچار بیش از ۴۰ درصد سوختگی شده و حالش وخیم بود، اما با این حال زنده بود و نفس می‌کشید. زن فداکار نیز به‌شدت دچار سوختگی شده بود که به بیمارستانی در شیراز منتقل شد. کمی بعد، اما از بیمارستان خبر رسید که کودک ۱۱ ماهه بر اثر شدت صدماتی که دیده بود جانش را از دست داده است و این در حالی بود که تلاش پزشکان برای نجات جان اعظم که خود مادر ۳ فرزند بود ادامه داشت. با گذشت زمان به‌نظر می‌رسید که حال زن فداکار رو به بهبود است و وی از خطر مرگ رهایی یافته است. او حتی می‌توانست حرف بزند و برای خانواده‌اش تعریف کرد که روز حادثه چه اتفاقی افتاد و او چطور درحالی‌که کودک ۱۱ ماهه همسایه را در آغوش داشت گرفتار شعله‌های آتش شد. در ادامه، اما شرایط وی بار دیگر رو به وخامت گذاشت تا اینکه بانوی فداکار پس از حدود ۲ هفته جدال با مرگ جانش را از دست داد. خبر درگذشت اعظم اسابه بار دیگر یادآور حادثه‌ای شد که مهرماه امسال برای نوجوان ۱۵ ساله‌ای به‌نام علی لندی در شهرستان ایذه رخ داد. این پسر نوجوان نیز در روز حادثه وقتی متوجه آتش‌سوزی در خانه همسایه خاله‌اش شد برای نجات مادر و دختری که در آنجا سکونت داشتند به دل آتش زد، اما خود دچار سوختگی شدید شد و پس از چند روز جدال با مرگ در بیمارستان جانش را از دست داد.



بدرقه باشکوه
به‌دنبال مرگ دلخراش بانوی فداکار لردگانی، پیکر او به محل زندگی‌اش یعنی بخش فلارد شهرستان لردگان منتقل شد و در میان جمعیت انبوهی از مردمی که برای بدرقه او آمده بودند تشییع و به خاک سپرده شد./همشهری

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
انسانهای فداکار گاهی منطق را کنار میزنند آنها وقتی میخواهند کسی را نجات دهند دیگر بفکر جان خود نیستند
پویا
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
اعظم جان زن شیردل بختیاری بهت افتخارمیکنم که بافداکاریت توانستی غیرت وهمدلیت روبه مردم دنیا بفهمانی ولقب بانوی فداکار بختیاری روبرای خودت درذهن مردم ثبت کنی واقعا خدا دوستت داشت
ناشناس
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
ر‌وحش شاد
آرام
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
روحت شادعزیزم....روح بزرگی داشتی که تونستی اینطور خودت رو فدای دیگری کنی...
ناشناس
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
برای شادی روح این بانوی فداکار صلوات
چگوآرا
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
متاسفانه وقتی مجوز کسب وکار و حتی پروانه ساخت و غیره با پول و پارتی قابل حل و فصل باشه،جان انسان ها بی اهمیت هست.وگرنه کپسول ال پی جی در زیر خانه مسکونی ،،،چه چیزی را نشان میده جز نفهمی عده ای مسوول؟؟؟؟؟
مریم
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
روحش شاد
سرزمینم در شرایط سخت زیادی این مادران فداکار رو به چشم دیده
امید
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
روحشون شاد،هر دوی این عزیزان از بختیاری های شجاع وفدا کار بودن
فاطمه
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
آخی شیرزنی بود اول شهرام محمدی بعد علی لندی واکنون این بانوی فداکار غیرت زن ومرد ندارد و در ایل بختیاری غیرت موج میزند
علی
۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
آبجی فقط خدا به حق خودش تو بهترین نقطه بهشت بهت جایگاه با صالحان امامان همجوار بشی ما هم دیر زود می‌‌ یایم اون دنیا خوشبحالت پیش خدا سر بلند روح سفیدی بهت حسودی میکنم نهی منکر چی ازت میخوان بپرسن برزخ هم نه یه راست باید بری بهشت خواهر عزیزم برات هر روز فاتعه می فرستم اصن حالم بد شد یاعلی