صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 14
کد خبر: ۱۲۶۲۱۴

گفت‌وگو وزرای خارجه قطر و روسیه درباره مذاکرات برجام

«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» طی کنفرانسی خبری با «سرگئی لاوروف» درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی درباره مذاکرات وین صحبت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر وزیرخارجه قطر اعلام کرد طی سفری به مسکو با همتای روسی خود درخصوص مسائل منطقه‌ای از جمله مذاکرات وین گفتگو کرده است.
«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» طی کنفرانسی خبری با «سرگئی لاوروف» درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی صحبت و در این باره اعلام کرد مذاکرات وین و تحولات افغانستان نیز از جلمه موارد مورد بحث بوده‌اند.

براساس گزارش الجزیره وزیر امور خارجه روسیه در این کنفرانس گفت: تلاش می‌کنیم مسئله خلع سلاح اوکراین و ماهیت نازیستی آن را بر اساس مذاکراتی که اخیرا در بلاروس آغاز شده است حل کنیم. علاوه بر این درباره دیدار اخیر با دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در ترکیه گفتگو کردیم. نقش نمایندگان روسیه برای حل و فصل مسائل انسانی و ایجاد گذرگاه برای انتقال غیرنظامیان از مناطق درگیری و همچنین ارسال کمک‌های غذایی و پزشکی برای اهالی مناطق مختلف اوکراین از دیگر موضوعات مورد بحث بود.

لاوروف در پایان نیز از نقش قطر بخصوص توجه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور قدردانی کرد. او اعلام کرد روسیه با قطر درباره موضوعات مختلف خاورمیانه و شمال آفریقا همکاری می‌کند. درباره سوریه نیز از قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت حمایت و درباره آخرین نتایج روند آستانه نیز گفتگو کرده‌اند.

هشتمین دور مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران پس از تعطیلات سال نو میلادی در وین از سر گرفته شده بود چندی پیش برای وقفه‌ای کوتاه متوقف شد. از آن زمان طرف‌های غربی مذاکرات وین با فشار بر ایران برای رسیدن به یک توافق بار‌ها به صورت دروغین برای مذاکرات وین ضرب الاجل اعلام کردند.

چندی پیش نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرد که اگر مذاکرات وین شکست بخورد مسئول آن آمریکایی‌ها هستند. امیرعبداللهیان در انتها بار دیگر با تاکید بر جدیت ایران در مذاکرات وین اعلام کرد که مقامات ایرانی نسبت به این مذاکرات بسیار جدی هستند و قصد دارند که به یک توافق خوب دست یابند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: