صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 14
کد خبر: ۱۲۶۲۴۸

وزیر صمت: رشد 8 درصدی اقتصاد در 1401 دست یافتنی است

به گفته فاطمی امین دست یافتن به رشد 8 درصدی اقتصاد در 1401 نیازمند هماهنگ کردن سه مولفه تقاضا، تامین مالی و سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه است.

به گزارش راهبرد معاصر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی در سال ۱۴۰۱ به معنای رسیدن به سطح تولید سال ۹۷ و کاملاً دست یافتنی است.

سید رضا فاطمی‌امین" شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: برنامه ریزی برای دستیابی به رشد هشت درصدی برای اقتصاد اتفاق عجیبی نیست چون معادل صفحه تولیدی است که در سالهای ۹۷ و ۹۸ در کشور وجود داشته است و سال آینده کار ما فقط بازیابی است.
وی بیان داشت: دست یافتن به این رشد نیازمند هماهنگ کردن سه مولفه تقاضا، تامین مالی و سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در مقوله تقاضا بخشی از آن از طریق صادرات و بخشی دیگر از طریق تقاضای داخلی محقق می‌شود که تقاضای داخلی از راهکارهای همچون افزایش دستمزدها و شیوه‌هایی همچون اعتبار خریدار تحقق خواهد یافت و اگر تولیدی داشته باشیم که خریدار نداشته باشد این رشد را محقق نخواهد کرد.
وی از پیگیری دو پروژه به صورت همزمان در سال جاری برای مقوله سرمایه در گردش واحدهای برای تحقق رشد هشت درصدی خبر داد که با اجرای آنها فرآیند اعطای تسهیلات به شدت ساده خواهد شد.
وی ادامه‌داد: در ایت پروژه پرداخت تسهیلات بر مبنای ساختارهایی است که در سامانه جامع تجارت ثبت شده و منحصراً در حساب فروشنده وجود دارد.
فاطمی‌امین خاطرنشان کرد: پروژه دوم تامین مالی زنجیره ای است که امسال برای چهار هزار میلیارد تومان این کار عملیاتی شده است و در نیمه دوم سال آینده بیش از ۷۰ درصد مسائل ما در موضوع سرمایه در گردش حل خواهد شد.
وی تاکید کرد: توافق افزایش ۵۷ درصدی دستمزد فقط برای "کف حقوق" است، این یک توافق سه‌جانبه بوده و نمایندگان کارفرمایان، کارگران و ما به عنوان یک عضو از دولت در آن حضور داشتیم./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: