شرایط فروش وانت نیسان ارتقاء یافته نحوه تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ + جزئیات پیش بینی قیمت طلا و سکه سه شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۴ پیش بینی قیمت دلار سه شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۴ زمان واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در آبان ۱۴۰۴ قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ هشدار مهم به خانوارها/ فرصت استفاده از اعتبار کالابرگ رو به پایان است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان رسماً تصویب شد/ وعده افزایش حقوق بازنشستگی تا ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۵ قیمت گوشت قرمز امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۴ + جدول قیمت دلار مبادله‌ای امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ قیمت طلا ۱۸ عیار امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ مدیرعامل ایران ایر تغییر کرد/ «طاهر عبدالحی» مدیرعامل جدید ایران ایر شد نتایج قرعه‌کشی سایپا اعلام شد هشدار پزشکیان به خودروسازان؛ یکسال فرصت دارید خودرو‌ها را بهینه کنید در غیر این صورت هیچ ارزی دریافت نمی‌کنید و اجازه تولید نخواهید داشت مبلغ عیدی ۱۴۰۵ کارمندان و کارگران

راه اندازی سامانه ثبت شکایات خرید اینترنتی

مدیر واحد شکایت سامانه اینماد وزارت صمت از راه اندازی سامانه ثبت شکایات خرید اینترنتی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 03
کد خبر: ۱۲۴۶۱۷

به گزارش راهبرد معاصر سامانه ثبت شکایات خریداران در صورت تخلف فروشندگان تا قبل از عید تشکیل می‌شود.
صالحی مدیر واحد شکایت سامانه اینماد وزارت صمت با حضور در برنامه تلویزیونی به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال: علت راه اندازی سامانه هوشمند برای ثبت شکایت چیست؟

صالحی: با چالش‌های بسیار مصرف کنندگان، کسب و کار و سازمان‌ها مواجه بودند. مصرف کنندگان نمیدانستند به کدام سازمان و با چه مدارکی برای پیگیری تخلفات در خرید اینترنتی خود مراجعه کنند. برخی از افراد نیز تراکنش‌های تکراری برای ثبت شکایت وارد می‌کردند و سازمان‌ها پرونده تکراری بررسی می‌کردند. از طرفی نیز فروشندگان باید در زمان مختلف، در جا‌های مختلف می‌رفتند.

سوال: ماهانه چند شکایت در سامانه اینماد ثبت می‌شود؟

صالحی: از ابتدای سال ۱۴۰۰، ماهانه ۲ هزار و ۶۰۰ شکایت در این سامانه ثبت می‌شود که اکثر این شکایت به علت شیوع کرونا در حوزه دیجیتال است. 

سوال: ساز و کار سامانه ثبت شکایات به چه صورت است؟

صالحی: ابتدا افراد باید شناسنامه نماد اعتماد را برای بررسی میزان ریسک نماد و خرید خود بررسی کنند. فرایند مذاکره میان کسب و کار و خریدار اتفاق می‌افتد و اگر نتیجه نگیرند براساس نوع کالایی که خریدار انتخاب کرده، به سازمان مرتبط مراجعه و پیگیری می‌کنند. اطلاعات از طریق همین سامانه به کسب و کار و خریدار ارجاع داده می‌شود و از طریق همین سامانه با هم ارتباط دارند.

سوال: شرایط ثبت شکایت در سامانه به چه صورت است؟

صالحی: در سامانه بخشی به نام ثبت اطلاعات تراکنش پرداخت قرار دادیم که باید خریداران اطلاعاتی همچون، شماره مرجع، شماره ترمینال، تاریخ خرید، مبلغ خرید را وارد می‌کنند و سپس ما از بانک مرکزی استعلام و به شکایات رسیدگی می‌کنیم؛ بنابراین اگر خریداران از طریق نقدی و کارت به کارت اقدام به خرید کنند، نمیتوانند شکایات خود را ثبت کنند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار