صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 04
کد خبر: ۱۲۸۰۳۳

بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه اعلام می‌شود

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز سفرای اتحادیه اروپا در نظر دارند روز چهارشنبه با یکدیگر درباره تحریم‌های بیشتر علیه روسیه گفتگو کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه گزارش داد با وجود مقاومت قبلی اقتصاد‌های بزرگ اروپایی برای تحریم صادرات انرژی روسیه، احتمال تحریم نفت و گاز روسیه از سوی اتحادیه اروپا و همچنین ممنوعیت ورود کشتی‌های این کشور به بنادر اتحادیه اروپا به شدت مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دیروز، شارل میشل، رئیس شورای اروپا، روسیه را در واکنش به «جنایت‌های» این کشور در اوکراین به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد و گفت: اتحادیه اروپا به کی‌یف در «جمع‌آوری شواهد لازم برای پیگیری در دادگاه‌های بین‌المللی» کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان با اشاره به ادعای جدید اوکراین مبنی بر کشتار در شهر‌های اطراف کی‌یف از جمله شهر بوچا و ایرپین، اعلام کرد که برلین و متحدانش قصد دارند به دلیل «این جنایات جنگی روسیه در اوکراین» تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال کنند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که لندن همچنان کمک‌های نظامی خود به اوکراین را افزایش و در همین راستا تحریم‌ها علیه روسیه نیز از سوی انگلیس بیشتر خواهد شد.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز ضمن تایید ادعا‌های غربی‌ها گفت که توکیو بدرفتاری روسیه با غیرنظامیان در اوکراین را محکوم می‌کند و با متحدانش مناسب‌ترین بسته تحریم‌های اضافی علیه روسیه را مورد بحث قرار خواهد داد.

قریب به چهل روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد. روز گذشته نیرو‌های اوکراینی پس از خروج روسیه از شهر‌های اطراف کی‌یف مدعی شدند در بوچا بیش از ۳۰۰ غیرنظامی از سوی مسکو به قتل رسیدند.

چند روز پیش، نیرو‌های اوکراینی وارد مناطق اطراف کی‌یف شدند و ادعا کردند که نیرو‌های روسی ۳۰۰ غیرنظامی را در این مناطق کشته‌اند.

مقام‌های مختلف غربی در واکنش به این ادعا، اظهاراتی مطرح کرده‌اند. به طور مثال، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، با ادعای آنکه تصاویر کشتار در شهر بوچا بسیار غم‌انگیز است، مدعی شد عاملان چنین کشتاری باید مسئول شناخته شوند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، نیز مدعی شد تصاویر کشتار در بوچا او را شوکه کرده و خواستار تحقیقات مستقل درباره آن شد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: