صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۰۴
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 09
کد خبر: ۱۲۸۶۸۳

بررسی فرصت‌های صادرات انرژی ایران به اروپا

قابلیت ھای عملیاتی واردات محصولات نفت، گاز، پتروشیمی و کالاهای کانتینری از سوی پرتقال بررسی شده است.

به گزارش راهبرد معاصر سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال در بازدید از تاسیسات و پایانه های بندر سینژ پرتغال، قابلیت ھای عملیاتی آن در زمینه واردات محصولات نفت، گاز، پتروشیمی و کالاهای کانتینری را از نزدیک مورد بررسی قرار دارد.

 مرتضی دامن پاک جامی در گفت و گو با مقامات بندر سینژ و مدیران پارک صنعتی و لجستیکی این منطقه، بر امکان استفاده از ظرفیت‌های این بندر برای ذخیره سازی و توزیع فرآورده ھای انرژی ایران به ویژه گاز طبیعی مایع به منظور تامین بخشی از نیاز انرژی اروپا تاکید کرد.

بندر سینژ در ۱۵۰ کیلومتری جنوب لیسبون، پایتخت پرتغال و در کرانه اقیانوس اطلس واقع است و تنها بندر آب های عمیق این کشور و جنوب اروپا محسوب می شود. بخش زیادی از نیاز پرتغال به واردات نفت و گاز از طریق این بندر تامین می شود.

بندر سینژ با امکان پهلوگیری نفتکش ها و کشتی های کانتینری غول پیکر، برخورداری از پنج اسکله و ترمینال تخلیه و بارگیری و وجود شبکه خطوط لوله و خط آهن برای انتقال انرژی و کالا به داخل پرتغال و غرب اسپانیا اهمیت زیادی دارد. شرایط بحرانی انرژی در اروپا بعد از جنگ اوکراین، اهمیت این بندر برای واردات بخشی از نیازهای انرژی اروپا را افزایش داده است. پرتغال در تلاش است جایگاه این بندر را به عنوان «دروازه آتلانتیک به اروپا» تثبیت کند./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: