صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 18
کد خبر: ۱۲۹۹۷۲

طالبان: حملات هوایی پاکستان به خاک افغانستان نقض قوانین بین الملل بود

سخنگوی وزارت دفاع طالبان حملات هوایی پاکستان به خاک افغانستان را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حق همسایه‌داری خواند.

به گزارش راهبرد معاصر، «عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان در واکنش به حملات هوایی پاکستان به شرق افغانستان این حملات را «غیرانسانی و ظالمانه بود نقض آشکار قوانین بین‌المللی اصول دیپلماتیک و حق همسایه‌داری بود.»

وی افزود: ما همیشه از کشور‌های همسایه و منطقه خواسته‌ایم تا مشکلات از راه‌های اصولی و دیپلماتیک حل شود و هیچ کشوری افغان‌ها را نیازماید و افغان‌ها را مجبور نسازد تا عمل بالمثل نمایند، چون افغان‌ها در طول تاریخ این را ثابت ساختند که در مقابل هیچ متجاوز و اشغالگری بی جواب نمی‌ماند و همیشه از خاک، میهن و مردم خود دفاع می‌کند و در قابل خاک خود بی‌تفاوت نیستند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با محکوم کردن حملات هوایی ارتش پاکستان به به ولایت خوست و کنر گفت کاز پاکستان می‌خواهیم تا حوصله افغان‌ها را در چنین مسائلی نیازماید و دیگر چنین اشتباهی را تکرار نکند که پیامد بدی خواهد داشت.


مجاهد با تاکید بر حل مشکلات از طریق سیاسی با انتشار پیامی صوتی اظهار داشت: پاکستان باید بفهمد که اگر جنگ آغاز شود به نفع هیچکس نیست و باعث بی‌ثباتی در منطقه خواهد شد. افغان‌ها در دفاع از کشورشان امتحان داده‌اند و نباید افغان‌ها مجبور به اقدام شوند.

«قاری نجیب‌الله حنیف» سخنگوی والی طالبان در کنر با تایید حملات پاکستان روز گذشته گفته بود که نظامیان پاکستانی حوالی ساعت ۲ بامداد (شنبه، ۲۷ فروردین) در روستای «غرنی» شهرستان شلتن، خانه‌های مردم را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: