صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 25
کد خبر: ۱۳۰۸۳۷
حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

رمزگشایی از جنگ روانی جدید کاخ سفید علیه ایران

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گویی پیرامون اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره‌ی مذاکرات هسته‌ای گفت: طرح جدید بایدن مبنی براینکه سپاه پاسداران را از لیست تحریم‌ها خارج می‌کند مشروط بر اینکه نیروی قدس به عنوان یک گروه تروریستی در لیست سیاه باقی بماند نشانه به راه انداختن یک سناریوی جنگ روانی- سیاسی در بین ملت ایران با هدف ایجاد اختلاف در صفوف داخلی کشور است.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ تعلیق نشست های برجامی وین به دلیل زیاده خواهی آمریکا و عدم لغو تحریم‌های اعمال شده این بار به مسئله جدیدی گره خورده که اصلی ترین خواسته آمریکا به شمار می رود، یعنی باز کردن پرونده ای مجزا برای مسائل موشکی و حضور منطقه ای ایران. آنچه در این موضوع حائز اهمیت است مشروط شدن لغو تحریمهایی است که یک بار لغو شده اند و تحریم هایی که بعد از توافق بین المللی برجام به دلیل خواست رئیس جمهور پیشین آمریکا بر ایران تحمیل شد. کشاندن بحث لغو تحریم ها به مسائل دیگری که ذیل برجام نیست و با این موضوع ارتباطی ندارد نشان از توطئه های جدید آمریکا در سایه لغو تحریم‌ها برای ایران اسلامی دارد. کارشناس سیاست خارجی و روابط بین الملل در این گفت و گو تحلیلی دارد بر تازه ترین خواسته های آمریکا تحت لوای موضوع برجام.


حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاست خارجی و منطقه در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص شروط تازه آمریکا برای لغو تحریم ها و بازگشت به میز مذاکره وین گفت: طرح جدید بایدن مبنی براینکه سپاه پاسداران را از لیست تحریم ها خارج می کند مشروط بر اینکه نیروی قدس به عنوان یک گروه تروریستی در لیست سیاه باقی بماند نشانه به راه انداختن یک سناریوی جنگ روانی- سیاسی در بین ملت ایران و ایجاد اختلاف در صفوف داخلی ایران است تا از این طریق اهداف بیشتر ضد نظام ایران اسلامی را در جنگ روانی که به راه انداخته اند کسب کنند.


وی در این باره توضیح داد: آنها با شروطی که برای ایران مطرح می کنند به دنبال اختلاف افکنی در ایران هستند تا اینگونه نشان دهند که امریکایی ها مایل به رفع و لغو کلیه تحریم های ایران هستند اما سپاه و سپاه قدس مانعی بزرگ در برابر رفع تحریم ها هستند، بنابراین تلاش می کنند تا از این طریق توپ را در زمین ایران بیاندازند و شیطنت های خصمانه خود را با برنامه پیش ببرند.
کارشناس سیاست خارجی در این باره توضیح داد: در حالی که آمریکا تلاش می کند سپاه پاسداران و سپاه قدس را تروریست نشان دهد، همه دنیا و مردم ایران به خوبی واقف هستند سران آمریکایی و ترامپ به عنوان رئیس جمهور پیشین این کشور خود بزرگترین تروریسم دولتی هستند.


حسین کنعانی مقدم در این باره تصریح کرد: آمریکایی ها با به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی به دست ترامپ عملا نشان دادند حاکمیت امریکا یک جریان کاملا تروریستی است که هیچ ابایی ازآدمکشی ندارد.آمریکایی ها بعد از شهادت سردار سلیمانی برای اینکه قدرت مقاومت را در منطقه کاهش دهند و جمهوری اسلامی را از منطقه خارج کنند با اعلام اینکه سپاه پاسداران در گروه تروریستی قرار دارد تلاش کردند تا از راه های مختلفی امنیت اقتصادی و امنیت مرزها و شهرهای کشور را به چالش بکشند.


وی در ادامه افزود: آمریکایی ها با بیان اینکه نمی توانند تحریم های سپاه پاسداران را لغو کنند و این تحریم ها باید در ازای پای میز مذاکره نشستن ایران و آمریکا درباره مباحث موشکی و منطقه ای برداشته شود نشان می دهد در سناریوی جدیدی از برجام های بعدی که به دنبال مطرح کردن آن هستند تلاش می کنند تا یک بار دیگر مردم ایران را درگیر یک جنگ روانی سیاسی بر علیه سپاه پاسداران کنند.


حسین کنعانی مقدم در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: انتظار می رود نمایندگان ایران در نشست های وین با هوشیاری کامل در برابر موضوعات خواسته شده ایستادگی کنند و با آگاهی نسبت به توطئه های دشمن وخواسته های جدیدی که مطرح می کند در خصوص امتیازاتی مثل موشکی و منطقه ای بسیار مقاومت کنند، یعنی به هیچ وجه نباید به آمریکا در قبال رفع تحریمها امتیاز دیگری به غیر از آنچه در برجام ذکر شده داده شود. خروج ایران از منطقه و عقب نشینی به داخل مرزها یعنی خلع سلاح ایران از محور مقاومت، موضوعی که به هیچ وجه نباید اتفاق بیفتد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: