صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 08
کد خبر: ۱۳۲۵۹۵

آمار کرونا در ایران امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۸ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۲ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.

به گزارش راهبرد معاصر، بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۸ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۲ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.

آمار کرونا در ایران امروز 18 اردیبهشت 1401

از دیروز تا امروز ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۴۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۸۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۷۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۵ هزار و ۴۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۸۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۱ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۱۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

شهرهای قرمز کرونایی امروز یکشنبه 18 اردیبهشت 1401


در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران امروز یکشنبه 18 اردیبهشت 1401

تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۵۴۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۹۰ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۴۴۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند؛ بنابراین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۸۷۸ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۶۲ هزار و ۶۴۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آمار کرونا در جهان تا به امروز یکشنبه 18 اردیبهشت 1401

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۱۷ میلیون و ۱۳ هزار و ۸۱۲ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۸۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۷۱ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۷۶ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۳۱ هزار و ۱۴۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۳ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۰۷ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک‌میلیون و ۲۴ هزار و ۵۲۵ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴ هزار و ۴۹۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۰۸ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۴ هزار و ۶۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۴ هزار و ۶۲۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۵۳۰ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۴ هزار و ۱۷۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۸ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۹۷, ۲۵ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۹۹۶, ۲۲ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۳۴, ۱۸ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۱۹ و ۱۷ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۳۹۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ایتالیا با ۱۶ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۷۷۳ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۵ میلیون و ۴۱ هزار و ۸۹۹ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۰ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۸۶, ۴۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۴۹۵ و ۲۹ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۱۴ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: