صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 10
کد خبر: ۱۳۲۹۲۴

جزئیات نشست غیرعلنی مجلس با حضور امیرعبداللهیان

نماینده تبریز در مجلس گفت: وزیر امور خارجه در نشست غیرعلنی مجلس عنوان کرد که ایرا و ترکیه در کنواسیون‌های مربوط به حقابه‌ها عضویت ندارند و مسائل مربوط به آب‌های مرزی‌مان را باید از طریق معاهدات دوجانبه با کشورها پیگیری کنیم.

به گزارش راهبدر معاصر؛ ، نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برگزار شد.

 

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه وزیر امور خارجه توضیحاتی را در رابطه با روابط ما با کشورهای همسایه ارائه کرد.

 

وی گفت: آقای امیرعبداللهیان توضیحاتی را در بحث مسائل و مشکلات با بعضی از همسایه‌ها درباره آب‌های مرزی عنوان کرد که ما و ترکیه بنا به منافع‌مان عضویتی در کنوانسیون مربوط به حقابه‌ها نداریم.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت:‌ در حوزه آب‌های غرب کشور ما تنها باید بر قرارداد 1975 ایران و عراق تکیه کنیم و کار را از این طریق با همسایه غربی‌مان عراق مورد پیگیری قرار دهیم.

 

علیرضابیگی خاطرنشان کرد:‌ آقای امیرعبداللهیان همچنین عنوان کرد در مورد آب‌ های شرقی و رودخانه هیرمند باید کار را بر اساس قرارداد سال 1351 ایران و افغانستان که حقابه ایران از رودخانه هیرمند در آن قرارداد مشخص شده باید پیگیری شود.

 

وی افزود:‌ وزیر امور خارجه عنوان کرد ما پیگیری‌هایی در بحث حقابه خود از رودخانه هیرمند داشته‌ایم و حتی حاضر به لایروبی هیرمند با هزینه خودمان شده‌ایم اما دولت افغانستان همکاری لازم را ندارد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: