صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 23
کد خبر: ۱۳۵۰۵۰

تعلیق پرواز‌های کویت به دلیل توفان گرد و غبار

به گزارش نشریه تایمز کویت، شرایط بد جوی که در هشدار هواشناسی «شدید» توصیف شده، قرار است تا ساعات اولیه صبح سه‌شنبه ادامه یابد.

به گزارش راهبرد معاصر طوفان گرد و غباری که امروز (دوشنبه)  از عراق شروع شد مناطق وسیعی از کویت را تحت تاثیر قرار داده و دید را به شدت کاهش داده است. به همین دلیل پرواز‌ها از کویت و همچنین به مقصد این کشور تعلیق شد. مرکز هواشناسی کویت نیز از وقوع طوفان گرد و غبار همراه با باد‌های شدید با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خبر داد.

به گزارش نشریه تایمز کویت، شرایط بد جوی که در هشدار هواشناسی «شدید» توصیف شده، قرار است تا ساعات اولیه صبح سه‌شنبه ادامه یابد. عماد الجلاوی، معاون مدیر کل خدمات ناوبری هوایی در اداره کل هوانوردی گفت: پرواز‌های تعلیق شده مجدداً برنامه ریزی شده اند و پس از بهبود دید از سر گرفته خواهند شد.

در همین حال، وزارت کشور کویت به رانندگان هشدار داد که به خاطر کاهش دید به ۱۰۰ متر، تا جای ممکن رانندگی خودداری کرده و هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط کنند. وزارت بهداشت همچنین به افرادی که مشکلات تنفسی دارند هشدار داد که احتیاط بیشتری به خرج دهند.

گفته می‌شود شرایط جوی ممکن است از عصر روز سه شنبه بهبود یافته و دمای هوا به ۴۳ درجه سانتیگراد برسد.

کویت امسال خیلی زودتر از فصل معمول خود دچار طوفان‌های گرد و غبار مکرر شده است. بیشتر گرد و غبار از عراق به کویت توسط باد‌های موسمی هند منتقل می‌شود. دیروز یک طوفان گرد و غبار عظیم دیگر عراق را درنوردید. این هشتمین طوفان از اواسط آوریل است. عراق به خاطر تخریب خاک، خشکسالی شدید، بارندگی ناشی از تغییرات اقلیمی و سدسازی ترکیه بر روی سرچشمه‌های دجله و فرات آسیب دیده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: