صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 24
کد خبر: ۱۳۵۱۱۳

قالیباف: اصناف هنوز وارد درگاه ملی مجوزهای کسب و کار نشده‌اند

رئیس مجلس با بیان اینکه و بخش قابل توجهی از کارها در حوزه اصناف است، گفت: اصناف هنوز وارد درگاه ملی مجوزهای کسب و کار نشده اند.

به گزارش راهبرد معاصر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه سوم خرداد ماه مجلس با اشاره به حوزه کسب و کار اظهار داشت: موضوع کسب و کار موضوع مهمی است، بعد از دو جلسه ای که در صحن بحث شد به این جمع بندی رسیدیم که حوزه کسب و کار یکی از چالش های جدی امروز مردم است.

 

وی افزود: ما یک اصلاح مواد 1 و 7 اصل 44 را داریم و یک قانونی که اخیراً تصویب شد و اردیبشهت ماه قانون تسهیل صدور مجوزها جهت اجرا ابلاغ شد.

 

رئیس مجلس با تشکر از وزارت اقتصاد و مسئول مستقیم این کار گفت: مطمئن باشید مجلس در پیگیری این موضوع و پای کار است؛ موضوع کار و گرانی موضوع اصلی و مهم کشور است.

 

قالیباف تصریح کرد: همکاران ما در وزارت اقتصاد باید به این نکته توجه کنند که این درگاه ملی مجوزهای کسب و کار در حوزه مسائل فنی و کندی سیستم دارای اشکالاتی است و باید این موضوع را رفع کنند تا بهانه ها را بگیرند.

 

وی ادامه داد: ما در این درگاه باید 4 کار انجام داد، یکی صدور، یکی تمدید و یکی استعلامات و یکی هم توسعه حوزه کسب و کار است که الان در حال حاضر ما در مرحله اول هستیم.

 

رئیس مجلس درباره اتصال مجوزهای صنفی گفت: اصناف هنوز وارد این مجموعه نشده اند. بخش قابل توجهی از کارها در حوزه اصناف است که همکاران ما در اتاق اصناف به سرعت این کار را انجام دهند و هیئت مقررات زدایی که باید اصلاح این فرآیند ها را انجام دهند اهتمام ویژه داشته باشند.

 

قالیباف تصریح کرد: برخی از دستگاه ها مثل شهرداری ها، کانون کارشناسان، سازمان نظام پزشکی، اتاق های ایران و تعاون و فراجا دستگاه هایی هستند که وارد درگاه نشده اند.

 

وی ادامه داد: ما در آبان ماه 1401 جلسه بعدی پیگیری این ارگان ها را برگزار می کنیم و حوزه معاونت نظارت به همراه کمیسیون جهش تولید موظفند ماهانه گزارش پیشرفت کار را در اختیار نمایندگان قرار دهند.

 

رئیس مجلس گفت: ما در آبان ماه به این گزارشات رسیدگی خواهیم کرد اگر اقداماتی بر روی زمین مانده بود، مجلس از همه ابزار نظارتی خود مانند تحقیق و تفحص و سوال و استیضاح کار را پیش می برد تا روند اشتغال در کشور جمع و جور شود./ فارس

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: