صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 24
کد خبر: ۱۳۵۲۱۵

بیماران ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان در خانه بمانند

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: سالمندان، بیماران قلبی _ عروقی، کودکان و زنان باردار جزء گروه‌های حساس به شمار می‌روند و باید شرایط احتیاط را رعایت کنند و از منزل خارج نشوند.

به گزارش راهبرد معاصر رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: مردم در شرایط هوای ناسالم بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.
عباس شاهسونی گفت: سالمندان، بیماران قلبی _ عروقی، کودکان و زنان باردار جزء گروه‌های حساس به شمار می‌روند و باید شرایط احتیاط را رعایت کنند و از منزل خارج نشوند.

او گفت: توصیه می‌شود که مردم فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند و از فعالیت‌های طولانی مدت و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند.

به گفته وی با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی برای تعطیلی یا عدم تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها تصمیم گیری می‌شود.

به گفته شاهسونی باید به صورت بلند مدت با پدیده گرد و غبار مقابله کرد و این امر نیازمند همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر است. مردم در این شرایط بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.

او گفت: در شهر تهران شاخص آلودگی هوا بالاتر از عدد ۳۰۰ است. امیدواریم که این وضعیت تا روز پنجشنبه بهبود پیدا کند. پدیده گرد و غبار به دلیل خشکسالی اتفاق افتاده است و با تصمیم‌های کوتاه مدت نمی‌توان با آن مقابله کرد. این پدیده را امسال به کرات خواهیم داشت./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: