صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 30
کد خبر: ۱۳۶۱۲۴

ماجراجویی راسو‌ها در خیابان‌های تهران+ فیلم

به‌تازگی تصاویری در فضای مجازی پخش شده است که نشان از تردد راسو‌ها در شهر تهران دارد.

به گزارش راهبردمعاصر، به‌تازگی تصاویری در فضای مجازی پخش شده است که نشان از تردد راسو‌ها در شهر تهران دارد.

اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست گفت: زیستگاه راسو‌ها معمولا بیشه زار‌هاست یعنی مکان‌هایی تک درخت است و نه جنگل، زیرا در جنگل درخت‌ها متراکم هستند.

به گفته او راسو‌های رها شده در تهران یا حیوان خانگی بودند و یا به طور طبیعی به دنبال غذا و محیط مناسب به این شهر آمده اند.

او گفت: این حیوان همه چیز خوار است و از تخم پرندگان تا خود پرندگان، موش و سایر جوندگان تغدیه می‌کند. راسو‌ها حیوانات پر قدرتی هستند برای مثال خرگوش دو برابر وزن راسو وزن دارد با این حال او را شکار می‌کند و حتی در لانه خود پنهان می‌کند.

در لانه برخی راسو‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ خرگوش و موش دیده شده که راسو در داخل لانه نگهداری کرده تا به تدریج از آن به عنوان غذا استفاده کند.

این کارشناس محیط زیست گفت: این راسو مانند اجاره نشین است اگر از مکان خوشش بیاید و شرایط برایش فراهم باشد، می‌ماند و اگر نه، آن مکان را ترک می‌کند.

کهرم گفت: اخیراً بلبل خرما، مرغ مینا، فاخته‌ها و حتی روباه جزو گونه‌هایی هستند که در تهران ساکن شده اند.

به گفته کهرم، این راسو‌ها برای انسان خطری ندارند مگر در شرایطی که حیوانات خانگی مانند مرغ و خروس را شکار کنند، البته گونه‌های بزرگ‌تر این حیوان قادر به حمله به انسان هستند، اما این گونه را در ایران وجود ندارد.

در کشور ما ۸ گونه راسو به نام‌های راسو، شنگ هندیز، شنگ میان رودان (سمور آبی)، رودک معمولی، رودک عسل‌خوار، سمور جنگلی، سمور سنگی و زرده‌بر زندگی می‌کنند، اما با این وجود، مشاهده راسو در شهر پدیده‌ای نادر است./تسنیم. باشگاه خبرنگاران

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: