صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۰۱
  • پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 25 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 03
کد خبر: ۱۳۶۶۷۱

اظهارات ضد ایرانی رابرت مالی در دیدار با فرمانده سنتکام

نماینده آمریکا در امور ایران از گفتگو با فرمانده سازمان تروریستی سنتکام درباره آنچه آن‌ها تهدیدات ایران علیه آمریکا ادعا می‌کنند، خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران در حساب کاربری توییتر خود از دیدار با ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده جدید فرماندهی سازمان تروریستی سنتکام و گفتگو درباره ایران در فلوریدا خبر داد.

 

مالی در توییتر خود نوشت: «خوشحالم که برای دیدار با فرمانده جدید سنتکام و گفتگو درباره تلاش‌های دیپلماتیک برای مقابله و مهار طیف کاملی از تهدیدات ایران علیه آمریکا و شرکای ما به تامپا بازگشته ام.»

 

چندی پیش از این نیز نماینده آمریکا در امور ایران، با اشاره به مذاکرات وین ادعا کرد در صورت عدم دستیابی به توافق، واشنگتن آماده است تحریم‌ها علیه ایران را تشدید و تحریم‌های جدیدی اعمال کند و همچنین مدعی شد: «واشنگتن خواسته‌های ایران خارج از چارچوب توافق را رد خواهد کرد و هرگونه توافق هسته‌ای جدید برای بررسی به کنگره فرستاده خواهد شد.»

 

ایران مدت هاست که بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است. جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از خروج یکجانبه دونالد ترامپ از توافق برجام تلاش کرده‌اند تا یک سری مسائل را از جمله دسترسی مجدد به فیلم‌های دوربین‌های نظارتی در سایت‌های اتمی در ایران، بین خود حل کنند.

 

مذاکرات وین برای مدتی متوقف شده است. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده ابتکارات خاصی از سوی ایران برای احیای مذاکرات برجام در جریان سفر انریکه مورا، هماهنگ‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به تهران مطرح شده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پس از سفر معاون خود، انریکه مورا، به تهران گفت که بن‌بست این مذاکرات رفع شده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: