صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 05
کد خبر: ۱۳۶۸۹۳

بلومبرگ: ممکن است آمریکا اجازه دهد نفت بیشتری از ایران بدون توافق وارد بازار شود

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد احتمال دارد آمریکا اجازه دهد حتی بدون حصول یک توافق، نفت بیشتری از ایران وارد بازارهای جهانی شود.

به گزارش راهبرد معاصر نشریه بلومبرگ در گزارشی به نقل از گروه «ویتول»، بزرگترین تاجر مستقل نفت خام، اعلام کرد آمریکا احتمال دارد حتی بدون احیای برجام، اجازه دهد نفت بیشتری از ایران وارد بازارهای جهانی شود.

بلومبرگ مدعی است تاجران نفت به طور فزاینده‌ای نسبت به دستیابی مذاکره‌کنندگان به توافق بدبین هستند، اما جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، می‌تواند این تصمیم را بگیرد که لغو تحریم نفتی ایران باعث کاهش قیمت آن در آمریکا شده و اکنون به نفع است تا نفت ایران را به بازار جهانی رسانده و نفتکش‌ها را نیز توقیف نکند.

مايك مولر، رئيس بخش آسيايی گروه ويتول با اشاره به اينكه احتمال دارد، بايدن چنين تصميمی بگيرد، گفت: عمو سام ممكن است اجازه دهد يك مقدار نفت بيشتری [ از ایران] وارد [بازار] شود.

هفته گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از سه منبع آگاه نوشته بود که آمریکا یک محموله نفتی ایران را که در یک نفتکش تحت پرچم روسیه در نزدیکی یونان توقیف شده بود، در جزیره اویا یونان مصادره و با یک نفتکش دیگر به آمریکا ارسال کرد. این مصادره یک روز پس از آن صورت گرفت که آمریکا با ادعای آن‌که یک شبکه بین‌المللی به هدایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تسهیل فروش نفت ایران کمک کرده است، آن را در لیست تحریم خود قرار داد.

سازمان بنادر و دریانوردی ایران در بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از حقوق قانونی خود نخواهد گذشت و از دولت یونان انتظار دارد به تکالیف بین المللی خود در حوزه دریانوردی و کشتیرانی پایبند باشد.

پس  از این رویداد، روابط عمومی کل سپاه پاسداران روز جمعه ۶ خرداد از توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل ارتکاب تخلف در خلیج فارس خبر داد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: