صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 07
کد خبر: ۱۳۷۱۸۷

در صورت تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان وزیر آموزش و پرورش استیضاح می‌شود؟

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف و مکلف به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در مهلت تعیین شده است.

به گزارش راهبردمعاصر، سیدغنی نظری اظهار کرد: با تلاش نمایندگان مردم در مجلس یازدهم قانونی که از سالیان بسیار دور خاک می‌خورد، مصوب و برای اجرا به دولت ارجاع شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در اجرای این قانون تعارفی با دولت نداریم و در صورت نیاز و تاخیر در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان وزیر آموزش و پرورش استیضاح خواهد شد.

نظری ادامه داد: پس از ابلاغ قانون رتبه‌بندی معلمان از سوی مجلس یک ماه فرصت برای اصلاح این قانون و بمدت سه ماه وقت برای نهایی شده اجرای آن به وزارت آموزش و پرورش و دولت داده شد که بر این اساس باید تا پایان خردادماه این قانون عملیاتی و برای ابلاغ به ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش کشور فرستاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه با اجرای بموقع این قانون دیوار بی‌اعتمادی مردم به مسئولان خراب و در غیر این صورت ارتفاع این دیوار بالاتر خواهد رفت، اظهار کرد: قطعا تضعیف جایگاه معلمان، تضعیف جایگاه اجتماعی کشور را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان تا پیگیری نهایی در مجلس با حضور قاطع نمایندگان مردم صورت گرفت و اکنون این طرح در انتظار تصمیم عاجل هیات دولت برای عملیاتی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی مطالبه بحق معلمان است و مجلس شورای اسلامی با قاطعیت این طرح را پیش خواهد برد.

نظری ادامه داد: اگر جایگاه معلمان در چند دهه اخیر با نگاه خوب پیش می‌رفت اکنون جامعه دچار آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نمی‌شد، بنابراین توجه به جایگاه معلمان به عنوان توجه به تربیت‌کنندگان نسل آینده بسیار مهم و کارساز است.

وی اظهارکرد: توجه به معلمان و رسیدگی به مطالبات این قشر توجه به زیرساخت فرهنگی برای تربیت و اعتلای اجتماعی کشور است و هر اندازه رفاه و معیشت معلم در جامعه تقویت شود جایگاه فرهنگ جامعه تقویت خواهد شد. /ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: