صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 11
کد خبر: ۱۳۷۷۳۸

سفر مقام آمریکایی به اراضی اشغالی و رایزنی درباره ایران

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک روز شنبه به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر می‌کند تا درباره ایران و منطقه با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و رایزنی کند.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، ۱۱ تا ۱۴ ژوئن به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است وی قرار است با شرکای اسرائیلی و فلسطینی در مورد طیف وسیعی از اولویت ها، از جمله تعمیق همکاری دوجانبه آمریکا با اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین، روابط اسرائیل و فلسطین و حمایت آمریکا از راهکار دو کشوری گفتگو کند.

وزارت خارجه آمریکا در تداوم هراس از نفوذ منطقه‌ای ایران و بدون اشاره به اقدامات خرابکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی و مداخلات خود در منطقه، مدعی شده است این مقام آمریکایی همچنین در خصوص بازدارندگی از "فعالیت‌های منطقه‌ای تهاجمی ایران" رایزنی خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، این مقام آمریکایی همچنین قرار است درباره "حمایت از ادغام اسرائیل در منطقه گسترده‌تر خاورمیانه" رایزنی کند.

دولت جو بایدن در حالیکه همچنان از رژیم صهیونیستی حمایت همه جانبه‌ای دارد، در اقدامی نمایشی دفتر امور فلسطینیان را از سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی جدا کرده است.

تارنمای آمریکایی – اسرائیلی آکسیوس در گزارشی نوشت: دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تصمیم دولت دونالد ترامپ مبنی بر قرار دادن دفتر رسیدگی به امور فلسطینی‌ها در داخل سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد و این دفتر را جدا کرد. /ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: