صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 11
کد خبر: ۱۳۷۸۸۶

تظاهرات اعتراضی علیه فروش سلاح در آمریکا

صد‌ها نفر از شهروندان آمریکایی بر لزوم تصویب قوانینی برای محدود کردن استفاده و نگهداری از سلاح در آمریکا تاکید کردند.

به گزارش راهبرد معاصر  شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد صد‌ها نفر از شهروندان آمریکایی با برگزاری تجمع در شهر فلوریدا خواستار محدود شدن فروش سلاح در این کشور شدند. شرکت کنندگان در این تجمع، بر لزوم تصویب قوانینی برای محدود کردن استفاده و نگهداری از سلاح در آمریکا تاکید کردند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد ساکنان نیویورک و واشنگتن، تظاهراتی را در حمایت از قوانین کنترل سلاح برپا کردند.

طبق گزارش این خبرگزاری، خیابان‌های نیویورک شاهد حضور فعالانی است که امروز (شنبه) یازدهم ژوئن گرد هم آمدند. خبرگزاری اسپوتنیک همچنین به صورت زنده، تصاویری را از «واشنگتن دی سی» پخش کرد و از حضور هزاران نفر از معترضان در خیابان‌های پایتخت آمریکا در شرکت در تئاهرات «راهپیمایی برای زندگی ما» خبر داد.

این خبرگزاری اعلام کرد: معترضان از مقامات آمریکایی می‌خواهند تا اقداماتی سریع را علیه خشونت مسلحانه در امریکا، از جمله افزایش سن مالکیت سلاح به ۲۱ سال به کار بندند.

این راهپیمایی‌ها تنها چند هفته پس از آن انجام می‌شود که در پی تیراندازی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس آمریکا، ۲۱ تن، از جمله ۱۹ کودک جان خود را از دست دادند.

روز گذشته نیز رسانه‌های خبری به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کردند در جریان تیراندازی دسته جمعی در روز پنجشنبه در مریلند چندین نفر قربانی شدند. پیش از این نیز مرکز تحقیقاتی «آمریکای جدید» در اظهاراتی گفته بود تیراندازی‌های دسته جمعی اخیر در آمریکا گویای لزوم بازتعریف امنیت ملی است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: